בצרפת טוענים: ישראל צותתה לטלפון של ראש הממשלה ואלס

מגזין צרפתי מפרסם כי במהלך ביקורו של מנואל ואלס בארץ בחודש מאי, נדרשו הוא ואנשיו להפקיד את המכשירים הסלולריים שלהם וישראל "טיפלה" בהם. לשכת נתניהו מכחישה

במגזין הצרפתי L'Express דווח כי בצרפת חושדים כי ישראל צותתה למכשיר הסלולרי של ראש הממשלה מנואל ואלס במהלך ביקורו בארץ.

לפי הדיווח, בזמן שואלס היה בישראל בחודש מאי האחרון, הוא ופמלייתו התבקשו להפקיד את הטלפונים שלהם בטרם נכנסו לפגישות עם גורמים ישראליים בכירים. בהמשך נדהמו חברי המשלחת הצרפתית לגלות בעיות קליטה במכשירים של אנשיה.

עם שובו של ואלס לצרפת, הועברו המכשירים לטיפול רשויות הביטחון והבדיקות של המכשירים הסלולריים עדיין נמשכות. "אנחנו לעולם לא מגיבים על בדיקת תקיפה פוטנציאלית", נמסר בתגובת הסוכנות הלאומית לביטחון מערכות.

לשכתו של ראש ממשלת צרפת מסרה למגזין כי מדובר בהליך שגרתי, אך הדגישה: "בעלות ברית לעולם לא מרגלות זו אחר זו".

לשכת נתניהו הכחישה את הדיווח בתגובה לעיתון. "ישראל מכחישה את הדיווח הזה. לא היה ולא נברא. ישראל רואה בצרפת ידידה, ומעבירה לה מודיעין בעת הצורך ואינה מרגלת אחריה".

גורם מדיני התייחס בביטול לדיווח שהתפרסם בצרפת: "הדיווח הוא קשקוש מוחלט. כתוב שהם השאירו את הטלפונים בחוץ, אבל מה שלא כתוב שתמיד יש גם אנשי פמליה שלהם שלא נכנסים לפגישה ונשארים במבואה ליד הכוורת שבה מניחים את הטלפונים ניידים. אז הגיע מישהו וטיפל בטלפונים? מישהו שם אכל פטריות הזיה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו