מגבירים הרתעה: גם בית של מסייע לפיגוע נהרס

בג"ץ אישר להרוס את ביתו של אדם שסייע למחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם • המשנה לנשיאת בית המשפט העליון: "אין ישראל יכולה לשבת בחיבוק ידיים אל מול העומדים עלינו לכלותנו"

שופטי בג"צ אישרו הבוקר להרוס את ביתו של אדם שסייע למחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחה שוטרת משמר הגבול הדר כהן ונפצעו שני שוטרים נוספים.

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע נהרגו במהלכו ובתיהם נהרסו. בהמשך נלכד בלאל אבו זיד, שהודה בחקירותיו כי סיפק למחבלים את הרובה ששימש אותם וסייע להם להגיע לזירת הפיגוע.

שר הביטחון לשעבר הוציא צו להריסת ביתו, אך אביו עתר לבג"ץ. השופטים דחו את העתירות וקבעו כי אבו זיד מילא תפקיד מכריע בפיגוע. השופט אליקים רובינשטיין קבע כי מחוות הדעת שהגיש השב"כ עולה כי מדיניות הריסת הבתים אכן מרתיעה מחבלים עתידיים.

רובינשטיין הוסיף כי הוא כותב את פסק הדין תוך כדי שנודע לו על רציחתה של הלל יפה אריאל בקרית ארבע ותוך כדי הלוויתו של מיכאל מרק. "כשאר מדינות העולם החפצות חיים, אין ישראל יכולה לשבת בחיבוק ידיים אל מול העומדים עלינו לכלותנו."

"מכאן, משמצאו גורמי הביטחון, לאחר בדיקה קפדנית ומתמשכת, כי אמצעי מסוים – שאינו פוגע בחיי אדם אלא ברכוש, מבלי להקל בו ראש – מרתיע ומביא להצלת חיי אדם, סבורני כי חרף הקושי הכרוך בו, לא לנו לקבוע כי אמצעי זה אסור כשלעצמו", נכתב בפסק הדין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו