קרע בליכוד: נתניהו איים לפטר את השר זאב אלקין

קרע בין ראש הממשלה לאחד השרים הקרובים אליו ביותר • הרקע לדברים: הביקורת שהשמיע אלקין נגד ההחלטה לאשר בניה רוויה לערבים בירושלים • אלקין בתגובה: "אאבק גם אם אשלם מחיר פוליטי"

ראש הממשלה המסיים היום ביקור מדיני והיסטורי באפריקה צפוי לחזור לזירה פנים ליכודית עויינת, זאת בעקבות עמדותיו המדיניות כפי שהוצגו במהלך השבוע.

הבוקר נחשף כי נתניהו איים לפני מספר ימים לפטר את מקורבו ואיש אמונו לשעבר השר זאב אלקין, לאור התבטאויותיו הנחרצות נגד החלטת ראש הממשלה לקדם בניה ערבית בגבעת המטוס בירושלים ללא קידום בניה יהודית במקום.

בהודעה שפרסם אלקין נאמר כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד", דברים ברוח זו נשמעו במהלך השבוע מפי בכירים נוספים בסיעת הליכוד ובקואליציה כמו השר כץ, ראש עירית ירושלים ניר ברקת והשרים כחלון ובנט.

בסביבתו של רוה"מ סוברים כי אלקין שנחשב היה למקורבו של נתניהו, בהתבטאות זו, גרר בעקבותיו שורה של התבטאויות חריפות עוד יותר, שנשמעו בהמשך מפי בכירים נוספים בליכוד ביניהם כאמור השר חיים כץ שבמהלך ביקורו ב"מאהל עמונה" שהוקם מול משרד רוה"מ, נשמע יותר מנחרץ כאשר הודיע בהתבטאות שאיננה אופיינית לחבר בקואליציה, בוודאי לא לחבר סיעת הליכוד, כי לא יהסס להפיל את ראש הממשלה במידה ולא ימנע את פינוי עמונה תוך שהוא מזכיר את דברי ימי מרידתו בשרון.

כאמור אלקין היה הראשון שיצא השבוע נגד נתניהו, ובשל כך זכה לתגובה ישירה מצד מקורבי ראש הממשלה שטענו כי מדובר בניסיון ציני לצבור נקודות פוליטיות.
לדברי בכירים בליכוד, המסרים שהועברו לאלקין מסביבת נתניהו הכילו את האיום הבא: "אם תמשיך בקו הביקורתי נגד ראש הממשלה, לא רק שלא תזכה במשרד חלופי למשרד הקליטה שנלקח ממך, אלא אף תסתכן במכתב פיטורין מהממשלה ותודח מתפקידך כשר".

אלקין הסתפק בתגובה קצרה: "אאבק גם אם אשלם מחיר פוליטי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו