הפרקליטות שוקלת סגירת התיק נגד פואד בן אליעזר

לאור טענות פרקליטיו וחוות הדעת הרפואיות שהוגשו בעניינו, שוקלים בפרקליטות לסגור את התיק ולהסתפק בקנס של 11 מיליון ש"ח אותו ייאלץ בן אליעזר לשלשל לקופת במדינה

לאחר שהשופט המנהל את הדיון בעניינו של בן אליעזר נעתר לטענות פרקליטיו כי מצבו הרפואי המדרדר עד כדי סכנת חיים מהווה עילה לאי התייצבותו של מרשם לדיונים המתקיימים באולם בית המשפט, הגישו פרקליטיו בפני הפרקליטות חוות דעת רפואית של מומחה מטעם המדינה כמו גם את מידת התרשמותו של שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב לפיה בנימין בן אליעזר לא יוכל להשתתף בדיונים במשפט הפלילי שמתנהל נגדו.

היום נחשף כי הפרקליטות הודיעה כי לאחר בדיקת החומר היא מגלה נכונות להפחת חומרת האישום ובמידת הענין אפילו להוביל לסגירת התיק בעניינו.

אחת האפשרויות הנשקלות כעת בפרקליטות היא להסכים להליך משפטי המוכר כ"עיכוב הליכים", שמשמעותו האמיתית היא סגירת התיק. אפשרות נוספת שבודקים במערכת המשפט היא להתעקש על משפט מלא והרשעתו של פואד, אך בסעיף מוקל – בהפרת אמונים במקום בשוחד.

עם זאת, בפרקליטות חוששים כי הפחתת האישום נגד פואד עלולה שלא במתכוון להקל בהרשעתם של נאשמים נוספים בפרשה כמו אברהם נניקשווילי, המואשם במתן שוחד.

בפרקליטות עם זאת הבהירו כי כן יתעקשו על תביעה כספית, שבעבר עמדה על סך של 11 מיליון שקלים, אך תהיה מוכנה להתפשר על סכום נמוך יותר שפואד יוכל לשלמו, עם זאת בשלב זה עדיין לא ברור כיצד ולאן תתפתח נכונות הפרקליטות לגלות הבנה למצבו הרפואי של בן אליעזר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו