האסיר היהודי אלן גרוס מדבר על מצבו מהכלא הקובני

האסיר היהודי אלן גרוס הכלוא בקובה באשמת ריגול לטובת ארצות הברית, התראיין בסוף השבוע האחרון לרשת התקשורת CNN. גרוס בחר להזמין עיתונאי מה-CNN כדי לפרוס את מצוקתו ולמסור את דבריו קבל עם ועולם.

כתב JDN מציין כי קולו של גרוס היה חלוש וניכר בדיבורו כי הוא אינו חש בטוב. "ירדתי מאה ק"ג במשקל", סיפר אלן בראיון, "אין לי מה לאכול כאן". דברים אלו נאמרו במספר הזדמנויות ואף התפרסמו בדיווחים אודותיו כאן ב-JDN.

עוד באתר:

[postim]

גרוס התלונן על כך שממשלת קובה אינה מאפשרת לו לבקר את אמו, בת ה-90, הנמצאת במצב בריאותי לא תקין ומצבה לא אופטימאלי. "כל מה שאני מבקש זה לראות את אמי, לא אכפת לי לצאת לבקר אותה ולחזור לאחר מכן לכלא", אמר גרוס. "אני רוצה לראות את אמא שלי לפני שכבר לא אוכל עוד".

גרוס סיפר כי בשבוע שעבר הוא חגג 63 שנים. חגג? "אני כמו חטוף שנכלא על לא עוול בכפו", המשיך להצטער על מר גורלו. "אמא שלי לא יכולה לבוא לבקר אותי בגלל מצבה הרפואי, המצב שלה קשה, ואם אני לא יבקר אותה עכשיו – אולי לא תהיה לי הזדמנות נוספת".

למרות הכל, גרוס ביקש להודות לנשיא ארצות הברית ברק אובמה על השתדלותו למען שחרורו, ולכל שרי הממשלה שבאים מעת לעת לבקר אותו ולחזקו.

"אני בבית חולים, ולא בכלא רגיל", סיפר גרוס. "הם שומרים עלי כאילו אני הרוצח הגדול בעולם, אין לי אישור לשוחח עם אנשים סביבי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו