המחבל אמר לשוטרים "באתי לחלק גלידה" ודהר לתוך ההמון

האם הפיגוע בצרפת בוצע כנקמה על חיסול שר המלחמה של דאעש? • דיווח: שוטרים תחקרו את נהג המשאית לפני ביצוע הפיגוע אך הוא שיקר להם וקיבל מהם אישור כניסה למקום

התקשורת הבריטית מדווחת כי המחבל שהה במקום כמעט תשע שעות לפני שהחל במסע הדריסה, במהלכו רצח 84 בני אדם ופצע 100 נוספים כשהוא דוהר על משאיתו.

עוד דווח כי השוטרים חקרו אותו לפני המסיבה ושאלו על סיבת הגעתו למקום, הוא ענה להם כי הגיע לחלק גלידה לחוגגים. לאחר שחוסל ע"י המשטרה, במשאית עמה ביצע המחבל את הפיגוע נמצאו רימוני יד וכלי נשק, שהתגלו בהמשך כמזויפים.

הרשויות בצרפת הודיעו כי המחבל הוא מוחמד אל-חוייג' בוהלל. הוא עבד כנהג שליחויות ובעל עבר של עבירות אלימות. לא היה מוכר לסוכנויות המודיעין ולכן לא סווג כאיום על הביטחון הלאומי.

גורם משטרתי דיווח כי המחבל הוא אזרח צרפתי ממוצא תוניסאי בן 31, שהיה מוכר למשטרה בשל עבירות קלות אך לא לשירותי המודיעין. המחבל ירה לעבר השוטרים באקדח בטרם חוסל.

כפי שדווח כאן קודם לכן, אף ארגון טרור אמנם לא לקח עדיין אחריות על הפיגוע, אבל קבוצות המזוהות עם דאעש ברשתות החברתיות חוגגים את מה שהם מכנים "מתקפה נחמדה".

14685651338321_b
תמונה שהפיצו תומכי דאעש

כמו כן, תומכי דאעש טוענים כי הפיגוע בוצע בתגובה לחיסול שר המלחמה של הארגון, אבו-עומר א-שישאני, שחוסל במרס האחרון בעיראק בהתקפה של הקואליציה. אף שהדבר היה ידוע כבר חודשים, רק אתמול – שעות לפני הפיגוע – אושר מותו באופן רשמי.

"הו צרפת, את וכל אירופה לעולם לא תהיו בטוחות עד שאנחנו לא נחיה בבטחה ברחבי החליפות", נכתב בהודעת תומך ארגון הטרור דאעש. "זו תחילת ההתקפה שתהיה הנקמה הקדושה על הריגת אבו-עומר א-שישאני".

ps1_big
אבו-עומר א-שישאני

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו