הערכה: נתניהו יחקר באזהרה • החשד: מאות אלפי דולרים לבחירות

הבדיקה בעניינו של ראש הממשלה מתעצמת ובמערכת המשפט מעריכים כי הוא ובני משפחתו יוזמנו לחקירה באזהרה • דיווח: נתניהו קיבל מאות אלפי דולרים שלא כחוק לצרכי בחירות ולצרכים אישיים

מבדיקה לחקירה פלילית? במערכת אכיפת החוק גוברת ההערכה כי בתקופה הקרובה תהפוך הבדיקה בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחקירה הפלילית שבמהלכה יוזמנו הוא ובני משפחתו לחקירה באזהרה.

הסיבה להודעה הרשמית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתחילת השבוע, לפיה מדובר בבדיקה ולא בחקירה הייתה שאז לא היתה בידי מנדלבליט שום ראיה שעשויה לקשור את נתניהו לחשדות. ייתכן שעכשיו, בעקבות חקירתו באזהרה של ראש הסגל לשעבר ארי הרו, הדברים שאמר מחזקים את הצורך לעבור לחקירה פלילית.

בתוך כך, העיתונאי יואב יצחק חשף במוצאי שבת כי במרכז הפרשה נוכחית עומד חשד לקבלת מאות אלפי דולרים שנתרמו במזומנים והוזרמו לקמפיין הבחירות של הליכוד ובנימין נתניהו שנערך ב-2006. ע"פ הפרסום ב-News1, הכספים שימשו למימון הוצאות וחלק מהם נעלמו לשימושים פרטיים כאשר "כספים אלה לא דווחו, ובפועל הוזרמו תוך ביצוע עבירות על החוק".

ע"פ הפרסום, "הכספים האמורים נמסרו לידיהם של בכירים בליכוד. אחד מהם מסר כי נתניהו היה בסוד העניינים והוא שותף באופן כללי במידע על הכספים שניתנו במזומנים". יואב יצחק מוסיף כי הוא מכיר את הגורם המדובר ו"אותו גורם מסר על מידע ממוקד, אך במקביל העריך כי כספים גדולים בהרבה הוזרמו במזומנים".

עוד בנושא:

סגירת התיק, כתב אישום או בחירות בזק • לאן תוביל הבדיקה המשטרתית

אחרי 12 שעות חקירה: ארי הרו נשלח למעצר בית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו