נתניהו יובך? לראשונה בכנסת: 'שעת שאלות' עם ראש הממשלה

במהלך השעה יופנו לראש הממשלה שאלות שנוסחו ע"י חברי האופוזיציה ולא הובאו לעיונו מראש • ח"כ מיכאלי ממובילות היוזמה: "רה״מ יאלץ להשיב תשובות שלא תוסרטו עבורו מראש" • נתניהו: "נרגש"

היום צפויה הכנסת להתכנס ל'שעת שאלות' מיוחדת בהשתתפות ראש הממשלה.

נזכיר כי 'שעת השאלות' הינו כלי פרלמנטרי חדש המיושם בכנסת זו, שנועדה להחליף את מסגרת 40 החתימות של חברי האופוזיציה שמטרתה לחייב את ראש הממשלה או את אחד משרי הממשלה, להתייצב בפני המליאה ולהאזין לנאומי חברי האופוזיציה המבקרים את מהלכיו ותוקפים את מדיניותו.

כאמור מחר תהיה זו הופעתו הראשונה של ראש הממשלה מאז שינוי התקנון בפני חברי הכנסת ויצטרך להשיב לשאלות שלא תוכננו עבורו מראש.

מסגרת הזמן המוקצבת לשעה זו, תהיה 2 דקות לכל שאלה ועד 3 דקות לכל תשובה, כאשר לחברי האופוזיציה תהיה עליונות ויתרון בהצגת השאלות לראש הממשלה מול חברי כנסת מהקואליציה.

במהלך 'שעת השאלות' שתחל בפועל לאחר הצגת הצעות אי האמון שיוגשו ע"י חכי"ם מסיעות האופוזיציה, ישיב ראש הממשלה לשאלות שיופנו לעברו באופן ספונטני ע"י החכי"ם בנושאים הקשורים לאחריותו כראש ממשלה וכשר בפועל, בענין הזה יש לציין כי על פי התקנון שנקבע, כל תיק נוסף שבו מחזיק המשיב, מקנה לשואלים עשר דקות נוספות, ועל כן שעת השאלות תתפרס בפועל על פני שעה וארבעים דקות, שכן ראש הממשלה מחזיק בתיקי החוץ, הכלכלה, התקשורת ושיתוף פעולה אזורי.

"אני נרגש לקראת שעת השאלות מחר בכנסת. אני מכין את עצמי, יש לי כל-כך הרבה מה להגיד. עשיתי רשימה של הישגים רק של השנה הראשונה", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמש.

ח״כ מירב מיכאלי מיוזמי 'שעת השאלות' אמרה היום כי ״השתתפותו של ראש הממשלה בשעת השאלות פעם במושב הייתה אחד התנאים שהצבתי לשינוי התקנון. רה״מ שכח מה זה לענות לשאלות, הוא לא מתראיין, ישיבות הסיעה שלו סגורות לתקשורת וגם עם חברי הכנסת הוא ממעט ככל יכולתו לתקשר, מחר ייאלץ נתניהו להשיב תשובות שלא תוסרטו עבורו מראש, חודדו עבורו וצולמו בתנאים סטריליים כפי שהורגל עד כה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו