יריות על עמדה צבאית סמוך למטולה • חיל פונה במצב קל

שוב לא שקט בגבול הצפון: פגיעות ירי בעמדה צבאית סמוך ליישוב הצפוני ביותר בארץ זוהו הבוקר • חייל שנפגע מרסיס שנעצר ע"י הדיסקית שלו פונה במצב קל לבית החולים • הרקע בבדיקה

שלשה ימים לאחר חדירת המזל"ט לישראל שוב תקרית בגבול הצפוני. הבוקר זוהו פגיעות ירי בעמדה של צה"ל באזור מטולה – כך נמסר מדובר צה"ל. לפי שעה הרקע לאירוע נבדק, ובצבא לא שוללים את האפשרות כי מדובר בירי תועה.

בתחילה נמסר כי לא היו נפגעים באירוע אולם בשעה האחרונה דווח כי חייל מהמוצב חש ברע לאחר הירי ונבדק על חובש צבאי. בבדיקה על גופו נתגלתה פגיעת רסיס שנעצרה על ידי הדיסקית שלו. החייל פונה במצב קל לבית החולים בצפת.

בתמונה: הדיסקית שנפגעה (באדיבות ערוץ 10)
WhatsApp-Image-20160720 (4)

כזכור, אזעקה נשמעה ביום ראשון בערב ביישובי רמת הגולן בשעה 17:04 לאחר שכלי טיס לא מאויש, כנראה מזל"ט, זוהה חודר לשטח ישראל. בעקבות הזיהוי שוגר טיל פטריוט מהסוללה שמוצבת באזור הגליל.

היירוט כשל וכלי הטיס שב לסוריה. דקות לאחר מכן נשמעה אזעקה ביישובים רבים ברמת הגולן, אך ההערכה היא כי מערכת ההתרעה הופעלה בעקבות נפילת רסיסי הטילים שנורו.

זמן קצר לאחר מכן קיבלו התושבים הודעה מהרשויות: "בהמשך לאזעקות במרחב צפון הגולן, ניתן לצאת ממרחבים מוגנים. לא היו נפילות בשטח הגולן. האזעקה הופעלה בעקבות שני טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנחשד בחציית גבולה הצפוני של מדינת ישראל במרכז רמת הגולן. חזרה לשגרה".

מעיריית צפת נמסר כי אזעקה נשמעה גם באזור אצבע הגליל. "מערכת ההגנה של צה"ל שיגרה טיל הגנה מבסיס באזור צפת, על פי הערכה בעקבות חדירה של כלי טיס בלתי מאויש", נמסר.

גורם צבאי מסר: "כתוצאה מניסיון היירוט של כלי הטיס התפזרו שברים באזור הגבול. לא ידוע על נפגעים. צה"ל מבצע סריקות אחר חלק המזל"ט. עדיין לא ברור מי הפעיל את המזל"ט באזור הגבול".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו