לאחר 49 שנות נתק: חודשו היחסים הדיפלומטים עם גינאה

מספרים לכם על בידודה הבינלאומי של ישראל? גינאה, המדינה הראשונה שניתקה קשר עם ישראל לאחר מלחמת ששת הימים, החליטה להחזיר את היחסים הדיפלומטים

גינאה, היא מדינה מוסלמית באפריקה. יחסיה הדיפלומטים מול ישראל נותקו לאחר ניצחון ישראל במלחמת ששת הימים. למעשה, גינאה הייתה המדינה הראשונה שהכריזה על ניתוק קשריה עם המדינה הצעירה.

היום, הודיע משרד החוץ הישראלי על כינון מחדש של יחסים דיפלומטיים עם גינאה. מנכ"ל המשרד, דורי גולד, הגיע היום לפריז לרגל חתימת ההסכם בין ירושלים לקונאקרי. "אני שמח לבשר שבזה הרגע חתמנו, ראש לשכת נשיא הרפובליקה של גינאה מר איברהים חליל קאבה ואני, על הצהרה משותפת המודיעה על חידוש היחסים הדיפלומטים בין הרפובליקה של גינאה לבין מדינת ישראל", מסר גולד.

גולד הוסיף: "זוהי סגירת מעגל חשובה שעה שגינאה מחדשת את היחסים הדיפלומטים לאחר 49 שנים. מספר המדינות ביבשת אפריקה שעדיין לא עשו זאת הולך ומצטמצם ואנו תקווה שבקרוב מספר זה לא יהיה קיים עוד. ישראל קוראת למדינות שעדיין לא חידשו יחסים דיפלומטים ללכת בעקבות גינאה כך שנוכל לפעול יחד לטובת כל עמי האזור".

לדבריו, "גינאה וישראל הינן מדינות ששוררת ביניהן ידידות עתיקת יומין אשר התקיימה גם בשנים שבהם לא התקיימו יחסים דיפלומטיים. ישראל גאה בכך שנטלה חלק במאמץ הבינלאומי למגר את וירוס האבולה שתקף גם בגינאה". גולד הוסיף כי "אנו כמהים עתה לקדם את שיתוף הפעולה הבילטראלי ביתר שאת. ישראל נכונה להעמיד את ניסיונה ויכולותיה לטובת צרכיה הפיתוח של גינאה במגוון רחב של תחומים כגון חקלאות, ניהול מים והגנת מולדת".

יצויין כי בעת ביקורו של ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו באיזור, אמר לכתבים שליוו אותו: "בימים האחרונים, אחד המנהיגים עמם נפגשתי פה באפריקה, התקשר למנהיג של מדינה מוסלמית באזור שאין לה יחסים רשמיים עם ישראל וקבענו להיפגש". כעת צפוי נתניהו להפגש עם אלפה קונדה, נשיאה של גינאה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו