יש לכם שלוש דירות? כחלון יחייב אותכם במס של אלף ש"ח בחודש

במשרד האוצר מעריכים: מעריכים: מס הדירות יכניס מיליארד שקל לקופת המדינה • מומחים תוקפים את היוזמה ואומרים כי המס יעלה את מחירי השכירות ויפגע בשוכרי הדירות

שר האוצר משה כחלון החליט באחרונה לכלול בחוק ההסדרים ל-2018-2017, הטלת מס מיוחד על בעלי 3 דירות ויותר, שישלמו מס של 1,000 שקל בחודש, שיסתכם ל-12 אלף שקל בשנה.

על פי דיווח בחדשות 2, בעלי 4 דירות ישלמו מס מיוחד של 22 אלף שקל בשנה, ובעלי 5 דירות ישלמו מס של 37 אלף שקל בשנה. על כל דירה נוספת, המס יגדל ב-15 אלף שקל בשנה.

לפי החישובים שנעשו באגף כלכלה באוצר, רשות המסים ואגף התקציבים, מיסוי של בעלי 3 דירות ומעלה יכניס לקופת המדינה מיליארד שקל בשנה, ויסייע בסגירת הבור התקציבי.

לפי המידע שנמצא באוצר, יש בישראל לפחות 60 אלף תושבים בעלי שלוש דירות ויותר, חלקם משכירים אותן, חלקם משכירים רק חלק מהם. כ-38 אלף אזרחים מחזיקים ב-3 דירות, עוד כ-10,000 מחזיקים ב-4 דירות, מעל ל-3,000 אזרחים מחזיקים ב-5 דירות וכ-350 מחזיקים ב-10 דירות ומעלה.

על פי דהמרקר, באוצר סבורים כי הטלת מס מיוחד על בעלי 3 דירות ויותר נכונה מבחינה מיסויית וגם מבחינה חברתית. הרעיון להטיל מס על מחזיקי הדירות נבחן באוצר בחודשיים האחרונים.

עם זאת, החשש הוא כי מחד רשויות המס יתקשו בגביית המס המיוחד ומאידך בעלי הדירות ינסו וגם יצליחו להעביר את מרבית הנטל של המס לשוכרי הדירות, מה שיפגע בצורה קשה בכל פרויקט הבנייה להשכרה, שהוא מספינות הדגל של שר האוצר הנוכחי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו