לאומני או פלילי? המצית הסדרתי שמטיל אימה על תושבי שכונת גילה

בשכונה הענקית שבדרום ירושלים נספרו למעלה מ-20 פריצות למקלטי בנינים, כשחלק גדול מהמקרים הסתיים בהצתה • העובדה כי הפורץ לא גנב דבר מעלה את החשד שהמניעים שלו לאומניים • "כל הצתה כזאת עלולה לגרום לנפגעים רבים"

אימה של ממש מלווה את תושבי שכונת גילה הירושלמית בשבועות האחרונים, זאת לנוכח גל של פריצות ושריפות מסתוריות שפוקד את השכונה.

תושבי השכונה היודעים לספר על 20 מקלטי מבנינים שנפרצו לאחרונה, כש-4 מהמקרים הסתיימו בהצתות שרק בנס לא גרמו לנזק.העובדה כי הפורץ לא גנב דבר מלבד אופניים חשמליים, מעלה את החשד כי מדובר במחבל שפועל על רקע לאומני מתוך מטרה לגרום להצתות קטלניות.

"אנשים חוששים כי הם לא מבינים מה בדיוק מחפש הפורץ…הם חוששים שזה על רקע לאומני", אומר יו"ר המנהל הקהילתי, עופר איוב, בראיון לאתר 'וואלה'. לדבריו, "התושבים חיים בפחד נוראי, בעיקר האימהות, ילדים כבר לא הולכים לבד. במקום שבו אירעה ההצתה האחרונה היו בלוני גז שבנס לא התפוצצו. כמעט כל יום יש פריצה. הדבר הכי חשוב הוא שיחזור אלינו הביטחון".

ואילו רס"ר יקי מזרחי, מפקד צוות בכבאות והצלה י-ם, אומר: "לפני כחצי שנה היה מספר לא מועט של הצתות, ובשבועות האחרונים היו ארבע הצתות של מחסנים ומקלטים. אלו שריפות קשות שמסוכנות עבור הכבאים ועבור האזרחים. נשקפת סכנה לכבאי שנכנס למקלט לא מאורר שיש בו שריפה".

מזרחי מוסיף כי "היות והמקלטים ממוקמים בתחתית הבניינים, האש עלולה להתפשט כלפי מעלה ולהגיע לדירות, מה שמסכן מאוד את הדיירים…העשן הסמיך מתפשט לגובה ולוכד את האזרחים בתוך המבנה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו