מיליון מפגינים בעד ארדואן: "להחזיר את עונש המוות"

ארדואן הודיע כי יבקש את אישור הפרלמנט להחזרת עונש המוות והבהיר: "אם העם דורש גזר דין מוות, המפלגות צריכות לציית" • באיחוד האירופי מזהירים: החזרת עונש המוות תאבד את הסיכוי של טורקיה להצטרף לאיחוד

הפגנת המיליון אתמול בטורקיה.

למעלה ממיליון אזרחים השתתפו הלילה בהפגנת תמיכה שיזם ואירגן נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, במטרה לגנות את ניסיון ההפיכה הצבאית שכשלה.

מדובר בהפגנה בה ביקש והצליח ארדואן לאחד את תומכיו יחד עם חברי הנהגת האופוזיציה בפרלמנט, על רקע הביקורת במערב בעקבות מסע הטיהורים שמקיים הנשיא בקרב מתנגדי השלטון עם ניסיון ההפיכה.

במהלך הארוע נשאו המפגינים שלטים וקראו קריאות התומכות בנשיא ארדואן ובעונש המוות אותו מבקש להחיל מחדש במדינה, עם ביטול העונש בטורקיה בשנת 2004.

העצרת נפתחה בדקת דומיה, לזכר 300 ההרוגים במהלך ניסיון ההפיכה הכושל לפני כשלושה שבועות והודיע כי יפעל להחזרת עונש המוות במדינה במידה והפרלמנט יעביר זאת, ואמר כי על הפרלמנט לאשר את רצון העם.

ארודאן תקף קשות את יריבו הגולה פתהוללה גולן, הבטיח כי האחראים ייענשו במלוא חומרת הדין וניצל את ההזדמנות להודות לאזרחי מדינתו על סיועם הפיזי בבלימת ניסיון ההפיכה, שעה שנענו לפנייתו ויצאו לרחובות עם הכרזת העוצר ע"י ראשי הצבא שהודחו.

באיחוד האירופי שבו והזהירו כי במידה וטורקיה תחזיר את עונש המוות, יהיה זה הסוף לניסיונותיה החוזרים ונשנים של טורקיה במהלך השנים האחרונות להצטרף למדינות האיחוד האירופי.

פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו