למרות ההפסד בפריימריז: רוביו מצטרף לקמפיין הרפובליקני

הסנאטור מרקו רוביו הודיע עם זאת כי לא יופיע יחד עם דונלד טראמפ על במה אחת אלא יקיים כנסי תמיכה במפלגה יחד עם מייק פנס, המועמד לסגנות הנשיא

מרקו רוביו, הנחשב לסנאטור פופולארי מאוד בארצו, אשר הפסיד בפריימריז למשרת מועמד המפלגה הרפובליקנית, צפוי להתלוות למסע הבחירות ולקיים עצרות משותפות יחד עם סגנו המיועד של המועמד הרפובליקני מייק פנס.

ברשת ABC דווח כי השניים צפויים לערוך הופעות משותפות יחד במדינת הבית של רוביו, פלורידה, שנחשבת לאחת המדינות ה"מתנדנדות" החשובות ביותר – עם 29 אלקטורים. הסקרים בפלורידה צמודים, ומנבאים בימים האחרונים יתרון זעום של 3.6% בלבד לקלינטון על פני טראמפ.

עומרי נחמיאס מזכיר כי רוביו, שפרש מהמרוץ הרפובליקני ב-15 במרץ לאחר שהפסיד לטראמפ במדינת הבית שלו, ניהל קמפיין סוער מול איל הנדל"ן הניו יורקי, גלש לא פעם לפסים אישיים. כך לדוגמה כינה אותו טראמפ: "רובוט", "קל משקל" ו"מרקו הקטן".

עם זאת, בניגוד לשני המועמדים האחרונים שנותרו במרוץ הרפובליקני, מושל אוהיו ג'ון קייסיק והסנאטור מטקסס טד קרוז – רוביו כן הביע תמיכה במועמדותו של טראמפ בשבועות האחרונים. כעת הוא מצטרף לקמפיין בפועל ויסייע ביצירת חזות של אחדות שורות במפלגה הרפובליקנית.

רוביו סייג בעבר את תמיכתו בטראמפ. בריאיון ל-CNN אמר כי הוא לא רואה תרחיש שבו יצטרף להופעה יחד עם טראמפ עצמו. "אני לא מחפש לחתור תחתיו", אמר אז, "אבל יש בינינו הבדלים משמעותיים בסוגיות מפתח". לפיכך, העובדה שהסכים להצטרף לסיורי קמפיין עם סגנו המיועד של טראמפ נזקפת בעיקר לזכותו של פנס.

ברשת ABC דווח כי פנס נקט "שורה של פעולות שמטרתן לבנות גשרים בתוך המפלגה כדי ללכד את הרפובליקנים מאחורי המועמד שלהם". הם הזכירו כדוגמה שיחות שקיים בחודש האחרון עם קרוז, עם קייסיק וכן עם ג'ון מקיין וג'ב בוש, כולם בכירים בממסד הרפובליקני שיחסיהם עם טראמפ מעורערים במאמץ לאחד את השורות.

                                 לסיקור נרחב ממערכת הבחירות בארצות הברית לחצו כאן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו