הסנגוריה מפתיעה: אלופים במיל' יעידו לטובת החייל אלאור אזריה

בעוד צמרת צה"ל התייצבה רובה ככולה לצד התביעה במשפט החייל, הערב מפתיעה ההגנה ומציגה שורה של אלופים לשעבר שהודיעו כי יהיו מוכנים להעיד לטובת החייל

התפתחות מפתיעה בעניינו של החייל אלאור אזריה.

לאחר חודשים ארוכים בהם מתנהל המשפט המתוקשר אי פעם, כאשר שלבים משמעותיים במהלכו, בין היתר החקירה הנגדית הקשה שעבר החייל במשך יומיים ע"י התובע במשפט, בוודאי הותירו את רישומיהם בתודעת השופטים ויהיו לכך השלכות בגזר הדין.

לאחר שהתביעה הציגה מעל דוכן העדים בביהמ"ש את מפקדיו של החייל וכן שורת בכירים שצידדו בעמדת התביעה המטילה דופי בהתנהגות החייל ובדרך פעילותו בשטח. הערב מתפרסם לראשונה כי גם בקרב ההגנה, אין טומנים ידיהם בצלחת וכי אלו הצליחו לגייס אלופים במיל' שיבואו ויעידו מעל דוכן העדים על המורכבות והדינמיות בשטחי האוייב ועל האופן בו לעיתים מתקבלות החלטות באיבחה של שניות, שיש בהן כדי להכריע לחיים ומוות.

כאמור הערב נחשף כי צוות ההגנה מצליח לקבל תגבורת משמעותית כשאף העוברה לכך הודעה לבית המשפט, כאשר לעת עתה מתפרסמים שמותיהם של 3 בכירים בצה"ל שהביעו את הסכמתם לענין.

המדובר בתא"ל שמואל זכאי, שהיה מפקד חטיבת גולני, עוצבת אדום ואוגדת עזה. האלוף במיל' עוזי דיין מי שכיהן כאלוף בצה"ל ושימש כסגן הרמטכ"ל וראש המל"ל והאלוף במיל' דן ביטון שבתפקידו האחרון, כיהן כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

יצויין כי אל מול שלושת האלופים הללו, עומדים מנגד כל צמרת צה"ל שרובם ככולם כבר הביעו את עמדתם נגד החייל, די אם נזכיר את שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, ואת הרמטכ"ל אייזנקוט שאמר כי אינו מעוניין ב"צבא מתבהם" ושלל התבטאויות נוספות בנושא שיוחסו לבכירים נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו