חודשו המגעים להקמת ממשלת אחדות • במחנ"צ קוראים להרצוג להתפטר

מקורות בשתי המפלגות טוענים כי צוותי המו"מ חידשו את המגעים בשבוע החולף כשבסוף השבוע נפגשו הרצוג ונתניהו בקיסריה • ב'מחנה הציוני' זועמים וקוראים להרצוג להתפטר • "הוא משמיד את המפלגה עבור הישרדותו האישית" • הרצוג מכחיש

בדרך לדרמה פוליטית? ערוץ 2 חושף כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בחשאיות השבוע לפחות פעם אחת עם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בקיסריה.

ע"פ הדיווח, נתניהו לא מתכוון להוציא את הבית היהודי מהקואליציה, אבל ייתכן שהוא שואף לנצל את ההיחלשות המשמעותית של הרצוג בסקרים ולצרף אותו במחיר נמוך יחסית לממשלה.

עוד דווח כי נתניהו אף מעוניין להראות לבכירי מפלגתו שמעוניינים בתיק החוץ שהמגעים בנושא עם המחנה הציוני נמשכים. יש לציין כי בנוסף מופעל על נתניהו לחץ בינלאומי משמעותי לצרף את הרצוג לממשלה – זאת לקראת החודשים הבאים בהם צפוי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לסיים את כהונתו – וייתכן שישאף לעשות זאת על ידי נקיטת צעד מדיני משמעותי.

היום שאחרי הניצחון • הרצוג: "אין בכוונתי להצטרף לממשלה"

במחנה הציוני זועמים מאוד על ההתפתחויות, כשגם קריאות להתפטרותו נשמעות מצד גורמים שונים. ״אין כל סיכוי להצטרפות המחנה הציוני לממשלת נתניהו ונראה כי מדובר בספין מבית היוצר של לפיד שהוא המרוויח העיקרי מהספינים האלה אפשר וצריך להחליף את נתניהו וזו משימתינו העיקרית ואנחנו נממש אותה", הגיב ח"כ עמיר פרץ לדיווחים.

בכירים אחרים מעדיפים שלא להגיב בשלב זה אולם פעילים במפלגה האשימו את הרצוג בכך שהוא "משמיד את המעט שנותר מכבודה של מפלגת העבודה ועסוק בהישרדות אישית".

הרצוג עצמו מכחיש בחריפות את הדיווח וטוען: "לפי הדיווח המופרך כעת ברור ששוב יש בעיות בקואליציה. כנראה הלחץ מהבלאגן שעשה השר כץ, עלה על גדותיו ולכן שוב מופץ מידע שקרי על פגישה, ושוב יש מי שנופל בפח".

אלא שבמפלגה, כאמור, מסרבים להאמין לפי שעה להכחשה הגורפת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו