מחשש לתקיפה? איראן מציגה מערכת הגנה אווירית מתוצרת עצמית

חודשים ספורים לאחר שחתמה על הסכם הגרעין עם המעצמות מציגה איראן מערכת מתקדמת מתוצרת עצמית להגנה על המרחב האווירי שלה מפני מטוסים, מזל"טים וטילים • הנשיא רוחאני: "תקציב הביטחון הוכפל בשנה האחרונה"

חודשים ספורים לאחר שחתמה על הסכם הגרעין עם המעצמות, מתרברת היחום טהרן במערכת הגנה אווירית חדשה שפיתחה. בתמונות שנחשפו בסוכנות הידיעות האיראנית נראים טילי היירוט החדשים ונטען כי הם מכסים את המדינה מפני כל התקפה של מטוסים זרים, טילים או מזל"טים.

עוד נאמר כי המערכת פותחה בתקופה בה התמודדה איראן עם סנקציות בינלאומיות שהוטלו עליה. המערכת, שנקראת Bavar 373, הוצגה ע"י הנשיא עלי רוחאני ושר ההגנה האירני חוסיין דהג'אן.

התקשורת האיראנית דיווחה עוד כי המערכת הזו מקבילה למערכת טילי ההגנה שאירן קיבלה מרוסיה, טילי ה-S-300.

הנשיא האיראני, עלי רוחאני, אמר בגאווה לתקשורת המקומית כי "תקציב הביטחון הוכפל בשנה האחרונה". במערב מעריכים כי מדובר – ככל הנראה – בתוצאה של הסרת הסנקציות. לדברי רוחאני, "אם אנו יכולים לדון עכשיו עם מעצמות העולם סביב שולחן המו"מ, זה רק בגלל העוצמה של האומה שלנו, בגלל האחדות שלנו".

ואילו שר בבגנה האיראני טען בראיון לתקשורת העולמית כי "לא התכוונו לייצר גרסה אירנית ל-S-300, התכוונו ליצור מערכת טילי הגנה אירנית – ובנינו אותה".

כאמור, הצגת המערכת החדשה מתבצעת חודשים ספורים לאחר הסכם הגרעין עם איראן והדבר מלמד כי איראן עדיין חוששת ממתקפה צבאית על מתקני הגרעין ויעדים אסטרטגים נוספים בשטחה. "החשש מפני תקיפה אפשרית של ארה"ב וישראל, ביחד או בנפרד, עדיין מקונן באיראן וזו הסיבה להשקעה הגוברת שלה במערכות הגנה אוויריות", טענו גורמי מודיעין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו