משבר הרכבת – האם חילולי השבת ברכבת יעברו גם לבני ברק?

בעוד הצדדים סיכמו על הידברות משותפת בכל הקשור לחילולי שבת עתידיים ב'רכבת ישראל', הבוקר מתברר כי השיא עוד לפנינו - בקרוב יורחבו היקפי עבודות הרכבת בת"א והם יתפרסו עד למחלף גהה • ומדוע האחריות הרובצת על כתפו של רה"מ גדולה מזו של השר כץ?

בעוד הצדדים משגרים מסרים של פיוס וגילויי הבנה מתוך מטרה להניח את המשבר שכמעט ופרץ, מאחור.

הבוקר מתברר כי בניגוד לסיכומים בין הממשלה והסיעות החרדיות עליהם הודיעו אתמול חברי הכנסת, לפיהם מעתה כל עבודה עתידית בשבת תאלץ לקבל גיבוי הלכתי, הרי שהשיא בחילולי השבת עדיין לפנינו.

במהלך השבועות הקרובים צפויים להתרחב היקפי חילולי השבת המתקיימים בשל הקמת הרכבת בת"א, ואלו צפויים להתפרס עד למחלף גהה בכניסה לעיר בני ברק.

כעת מתברר, כי חילולי שבת ברכבת ישראל לא התקיימו רק בשבת האחרונה – לאורך כל עבודת כריית המנהרות בקו הרכבת החדש לי-ם, עבדו בשבתות ללא ידיעת הנציגים החרדים.

לפי הדיווח שנחשף הבוקר ב'מרכז העניינים', מדובר ב- 8 מכונות במשקל 4,000 טון שמצפות את דפנות המנהרה. הם חייבות לעבוד בשבת – 160 משאיות יפנו מידי יום את הפסולת. גם הם יאלצו לעבוד בשבת.

יצויין, כי הבוקר מצטט העיתון 'ידיעות', בכירים ברכבת שמגוללים את מסכת המגעים שהתנהל בינם לבין משרד התחבורה ומשרד רה"מ בליל שישי, מגעים שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה.

לדבריהם, במסמך ההסכם שנסגר בליל שישי בין השר כץ ללשכת נתניהו, נכללו, ארבעת העבודות שנדחו ובוטלו בשבת: העבודות בתחנת הרכבת נתניה – בית יהושע – שפיים, בחיפה – חוף כרמל, בנתב"ג – מודיעין ובבאר שבע צפון.

"ראש הסגל של נתניהו הורוביץ חזר אלינו ב- 2 בלילה והודיע: זה הוסכם בין כל הצדדים. ה- 12 עבודות שנשארו יבוצעו".

עם זאת מתברר, כי חרף העובדה שרה"מ הטיל לאורך כך הדרך, את מלא האחריות למשבר, לפתחו של שר התחבורה ישראל כץ והציג עצמו כמי שפועל ללא לאות למען מניעת חילולי השבת, הרי שנתניהו הסתיר את העובדה שהוא כמ"מ שר כלכלה האחראי האמיתי לעבודות בשבת. ואף התחייב על כך בשעתו בפני בג"צ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בגלל חילולי השבת כל המנהרות לירושלים
תקולות סדוקות וטובי המהנדסים מחפשים פתרונות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו