"אם לא אבחר לנשיאות, איראן תשמיד את ישראל"

כאשר הסקרים מתהפכים ומאירים לו פנים, ממשיך המועמד הרפובליקני במאמצים לנצח את המירוץ הגדול • על הטיסה עם עיתונאים ועל הנחיתה במטוס ליד המתמודדת הדמוקרטית

חודשיים לפני הבחירות בארצות הברית, ביקרו אתמול המתמודדים לנשיאות במדינת אוהיו המתנדנדת, בצל הסקרים הבלתי יציבים שאינם מצליחים להוכיח מגמה רציפה של ניצחון לאחד מהם.

לראשונה במירוץ הנוכחי לנשיאות, גם דונלד טראמפ הרפובליקני וגם הילרי קלינטון הדמוקרטית אפשרו לכלי תקשורת ללוות אותם צמוד, ואף לקחו כמה כתבים במטוסיהם הפרטיים, כאשר במהלך הטיסה השמיעו להם את דבריהם.

במהלך עצרת בחירות שקיים טראמפ בעיר קנפילד מול אלפי אנשים, תקף את הנשיאברק אובמה ואמר שהוא סוגר עסקות בצורה נוראה. לדברי טראמפ, הסכם הגרעין שעליו חתמו שש המעצמות, בהן ארה"ב, עם איראן בקיץ 2015 "הולך להשמיד את ישראל – אלא אם אבחר לנשיא. אז תהיה ישראל בסדר גמור".

יריבתו של טראמפ, מזכירת המדינה לשעבר קלינטון, הופיעה בעיר קליבלנד ולראשונה חנו מטוסי שני המועמדים באותו מסלול בנמל התעופה במרחק של כ-180 מטרים זה מזה.

הביקור באוהיו בא על רקע התחזקותו של טראמפ בסקרים בימים האחרונים. לפי סקר של רויטרס ומכון Ipsos, המיליארדר הניו יורקי זוכה ל-40% מהקולות, בעוד יריבתו זוכה ל-39%. סקרים אחרים הראו כי הפער של קלינטון מטראמפ הצטמצם.

"אני חושב שיש לנו חודש נהדר", אמר טראמפ. אף שקלינטון עדיין נחשבת למועמדת המובילה במרוץ, טראמפ וצוותו ציינו כי עלייתו בסקרים ברמה הלאומית וכן בכמה מדינות מכריעות, מראה כי המסר שלו עובר למצביעים.

המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון הגיבה לסקרים כי תמיד ידעה שהמרוץ יהיה צמוד. "אנחנו הולכים הכי חזק והכי מהר שאנחנו יכולים כדי להשפיע על ההצבעה משום שתמיד ידענו שיהיה קשה, ולכן אני לא דואגת, אני פשוט עובדת", אמרה.

                                 לסיקור נרחב ממערכת הבחירות בארצות הברית לחצו כאן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו