מלחמת גרסאות בין נתניהו לאבו מאזן: מי סירב לפגישה?

יו"ר הרשות הפלסטינית טען הבוקר כי הסכים להיפגש עם בנימין נתניהו אך הוא סירב וביקש לדחות את הפגישה. מנגד, ראש הממשלה אומר: אני מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת

מי מסרב לפגישה? יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן אמר היום במסיבת עיתונאים בוורשה שלא תיערך בקרוב פגישה במוסקבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע פגישה ביום שישי במוסקבה. אני הסכמתי והייתי מוכן להגיע למוסקבה ישירות מכאן", אך לטענתו: "נתניהו הציע לדחות את הפגישה למועד מאוחר יותר, ולכן לא תהיה פגישה".

מנגד, במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת, ללא תנאים מוקדמים לשיחות ישירות. זה דבר שאני אמרתי אותו מאות פעמים, ואני חוזר ואומר את זה כאן.

לדבריו, "אני לא בררני לגבי המקום, אם זה בהולנד או במוסקבה או בכל מקום אחר – אין בעיה, וזה בהחלט יכול להיות במוסקבה. אמרתי את זה לנשיא פוטין, אמרתי את זה לשליח בוגדנוב שלשום".

"השאלה המרכזית היא כמובן האם אבו מאזן מוכן להיפגש ללא תנאים מוקדמים? אנחנו שומעים על כך גרסאות סותרות. רק אתמול דוברים פלסטינים הבהירו שהם מוכנים להיפגש, אבל יש להם תנאים – שחרור אסירים, הם רוצים לדעת כבר מה יהיו תוצאות השיחות וכדומה".

נתניהו הוסיף: "אם אבו מאזן מוכן להיפגש ללא תנאים מוקדמים לשיחות ישירות, אני מוכן בכל עת. להפך, אני קורא לו לעשות זאת כבר קרוב לשבע שנים, ואם הוא יסכים לעשות זאת – תהיה פגישה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו