חקירת נתניהו: חוקרי המשטרה מתקשים בגיבוש תשתית ראייתית נגד רה"מ

עד כה זימנה המשטרה לחקירה גורמים רבים שנמצאו בעבר בקשרי עבודה עם נתניהו בניסיון ללמוד על מנגנון שיטתי שפעל לטובת רה"מ • ההר יוליד עכבר?

הערב מביא ערוץ 2 סיכום ביניים על שרשרת החקירות המתנהלות בימים אלו נגד נתניהו, כאשר יודגש כי לחלק מהן מוצמדת עדיין תווית ה'בדיקה'.

נבהיר, כי עד כה לא הצליח אף גוף תקשורת אחד בישראל, לפענח פרטים משמעותיים אודות 'החקירה נגד רה"מ' מעבר לדיווחים אזוטריים הרומזים להתנהלות כספית בלתי תקינה שהיתה בסביבתו של נתניהו עם השנים. בענין הזה יכול המפכ"ל אלשיך לחייך, מאחר ואחד הדברים שהבהיר עם כניסתו לתקפיד, כי ישים קץ לגל ההדלפות בכלי התקשורת, מתוך חדרי החקירות ומבדיקות שמבצעת המשטרה.

הענין הראשון, המדובר ביותר בשבועות האחרונים הוא החקירה של ארי הרו, מי שכיהן עד לא מזמן כראש הסגל בלשכת נתניהו, הרו נעצר עם נחיתתו בישראל ונלקח הישר למשרדי היאחב"ל שם שנחקר במשך ימים ארוכים.

על פי הדיווח שמתפרסם הערב, הרו הבהיר לחוקריו כי יש לו אינטרס לחשוף ולספר הכל, זאת על מנת להשתחרר מהפרשיה, בין היתר נדרש הרו לדיווחים על מימון טיסות לרה"מ במסעותיו לחו"ל ואמר לחוקריו כי מדובר בטיסות מוצדקות, שהרי בנימין נתניהו נחשב למתרים מספר 1 של הליכוד.

בענין מתנות שקיבל רה"מ השיב הרו לחוקריו, כי במהלך נסיעותיו לחו"ל אכן קיבל רה"מ מתנות כדוגמת חליפה, קופסת סיגריות ומתנות בסדר גודל דומה אך לא מעבר, כך גם לגבי רעיית רה"מ.

החוקרים הסיקו, כי בניגוד למה שחשבו, לא נמצא מנגנון שיטתי שעובד עבור נתניהו.

כעת לגבי הפרשיה הנוספת עליה דווח אמש כי היועה"מ החליט שלא לאפשר למשטרה להרחיב את הבדיקה בעניין.

המדובר בחשדות משנת 2009 עת כיהן נתניהו בתפקידו כיו"ר האופוזיציה, לפי הדיווח המשטרה גבתה לאחרונה עדות במשך 3 ימים, ממי שהיתה באותה תקופה היועצת של נתניהו, הגב' כרמון, כאשר החשדות הן כי היא מומנה ע"י אגודת ידידי הליכוד מארה"ב בסך של 3.500 דולר לחודש.

במשטרה ביקשו לעקוב אחר מסלול הכסף ועוד כהנה וכהנה אך היועץ סירב לאשר את הרחבת הבדיקה בענין, מאחר ומדובר בחקירה על גבול חוק ההתיישנות. מה גם ואין מדובר בחשד לעבירות שוחד וכיוצ"ב.

לפי הדיווח, החומרים הרבים שהצטברו אצל חוקרי המשטרה בעניינו של נתניהו, מקורם בשני אנשים שונים, האחד איש עסקים בכיר שנחשב בעברו למקורב אצל משפחת נתניהו והשני עיתונאי בכיר. שניהם סיפקו לחוקרי המשטרה חומר רב ואף הפנו אותה לעדים ספיציפים.

יצויין, כי צוות החקירה המיוחד שהקימה המשטרה בענין, זימנה את העדים אחד אחד, אך עד כה לא נמצא דבר נגד נתניהו, הדיווחים רובם ככולם מקורם בגל שמועות שאפף את סביבתו של נתניהו ולא מעבר, מחקירת העדים עולה כי רובם ככולם הסתמכו על חבר ששמע מחבר וכן הלאה.

בענין החקירה ב'פרשת מעונות רה"מ', התיק נשלח לפרקליטות מחוז י-ם וזו העבירה את התיק להשלמת חקירה, כדי להחליט אם לסגור את התיק נגד אשת רה"מ.

צילום: פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו