כוננות בארה"ב לציון יום השנה ה-15 לפיגועי ה-11 בספטמבר

היום לפני 15 שנה התעוררה ארה"ב לבוקר הדרמטי, הקשה והכואב ביותר בתולדותיה • כוננות במדינות רבות בעקבות התראות לפיגועים • בניו יורק ייערך טקס קריאת השמות באתר האסון, בהשתתפות שני המועמדים לנשיאות

היום מציינים בארה"ב את שרשרת פיגועי ה-11 בספטמבר, היום לפני 15 שנה זה קרה.

ארה"ב התעוררה לבוקר הקשה והדרמטי ביותר בתולדותיה, כאשר 19 חוטפים שנמנו על אנשי ארגון הטרור 'אל קאעידה' השתלטו על ארבע טיסות אזרחיות, שני מטוסים מדגם בואינג 757 ושניים מדגם בואינג 767, שהיו בדרכן לסן פרנסיסקו או לוס אנג'לס.

2 מהמטוסים התרסקו אל תוך מגדלי התאומים שהיוו עד אז את סמלה ויוקרתה של אמריקה, מטוס שלישי התרסק אל תוך מרחב חקלאי בעיירה 'פיטסבורג' ומטוס נוסף התרסק אל תוך אחד מאגפי הפנטגון שנהרס לחלוטין.

בשרשרת פיגועים זו נהרגו כ-3000 בני אדם.

כמה ימים אחר כך הודיע נשיא ארה"ב דאז, ג'ורג בוש על מלחמה נגד הטרור העולמי, או אז פרצה 'מלחמת המפרץ השניה', כאשר ארה"ב פלשה לעיראק, אפגניסטן ומדינות ערביות נוספות במטרה למגר את שלטונות הדיכוי והטרור ששלטו בהן.

כאמור, מדי שנה ככל שמתקרב תאריך זה, גוברים הקולות מצד ארגוני הטרור העולמיים המאיימים לציין את היום, באמצעות הוצאה לפועל של פיגועי ראווה על אדמת ארה"ב.
אי לכך קיימת כוננות עליונה ברחבי היבשת ככל שמתקרב מועד זה.

רק בסוף השבוע דווח על לונה פארק במרילנד שפונה ממבקריו בעקבות איום על פצצה. כמו"כ התרעות על פצצה היו גם בשדות התעופה במיאמי ואוהיו.

במהלך היום ייערך בניו יורק, טקס קריאת שמות הניספים באתר האסון, בהשתתפות שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הגב' קלינטון ודונלד טראמפ.
הנשיא אובאמה עצמו ישתתף בטקס אזכרה שייערך בפנטגון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו