לראשונה: הכנסת אישרה תקנות להגנה על הים והסביבה הימית

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לראשונה בתולדות המדינה, תקנות להגנה על הים והסביבה הימית • החברה להגנת הטבע: "משמעות ההחלטה היא הגנה על כ- 2 מיליון! דונם של ים"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ איתן כבל, אישרה, לראשונה בתולדות המדינה, תקנות להגנה על הים והסביבה הימית. התקנות כוללות, בין היתר, איסור על דיג מכמורת מצפון לשמורת דור הבונים, הגבלות על דיג מכמורת בין דור הבונים ודרומה, איסור על דיג בעונת הרבייה באתרים ימיים רגישים ועוד.

כבל הודיע בסוף הדיון כי אישורן הסופי של התקנות, תלוי בהצגת הסכם חתום של משרד החקלאות מול דייגי המכמורת מהצפון, ובו מפורט ההסדר הכספי של המדינה מולם.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "אנחנו מברכים את הוועדה, את חברי הכנסת רועי פולקמן, תמר זנדברג ויעל כהן פארן, ואת העומד בראש הוועדה – ח"כ איתן כבל, על אישור התקנות, שהיו דבר נדרש וחיוני, לאור הנזק האקולוגי המתמשך בים התיכון, שמתרחש כבר עשרות שנים, כתוצאה מפעילות דיג לא מבוקרת, המתבצעת בעיקרה על ידי ספינות המכמורת. הים שייך לכולם, ולא רק לקומץ של בעלי ספינות מכמורת. אנחנו מקווים כי הים והסביבה הימית יתאוששו לאט לאט מהפגיעה הקשה שאותה הם חוו עד כה".

החברה להגנת הטבע פועלת בשנים האחרונות לשמירה והגנה על הים והסביבה הימית, פעילות שכללה, בין היתר, הגשת שני בגצ"ים בגין הנזקים אותם גורמים דייגי ספינות המכמורת לסביבה הימית.

הידיעה מתוך פורטל תשתיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו