כדי להילחם במפגינים, אסרה המדינה את מכירת הדגל שלה

מה עושה דיקטטור שהמפגינים נגדו מתעטפים בדגל המדינה? שליט זימבבואה מצא את הפתרון. הוא החליט לאסור את מכירת הדגל של המדינה ומאיים במאסר למי שיפר את ההוראה

ממשלת זיממבואה, המתקשה להתמודד עם ההפגנות שנמשכות כבר חודשים במחאה על המשבר הכלכלי והשחיתות, מאיימת להטיל עונש מאסר לכל מי שמוכר או מציג את הדגל הלאומי, שהפך לסמל המחאה בהפגנות הענק נגד השלטון של הרודן רוברט מוגאבה.

המפגינים מנופפים בדגל או מתעטפים בו, בתשובה לקריאתו של מנהיג המחאה, הכומר אוואן מווארירה, לשאת בגאווה את הדגל ואת האידיאלים שהוא מסמל. הכומר, שהואשם בזימבבואה בניסיון להפיל את הממשלה, נמלט לארה"ב.

בתגובה, אמרה וירג'יניה מביזה, בכירה במשרד המשפטים של זימבבואה: "אנחנו מזהירים שהציבור שמשתתף בכל פעולה שבה מעורב הדגל, או מי שמוציא שם רע לדגל הלאומי, עלול לעמוד לדין".

היא הוסיפה שהממשלה צפויה לנצל חוק שכבר קיים, שאוסר על ייצור ומכירת הדגל ללא אישור משרד המשפטים. במסגרת החוק יועמד לדין מי ש"ישרוף, ישחית או יעליב את הדגל הלאומי". בהודעתה נאמר שעל המורשעים ייגזר עונש שנע בין קנס של 200 דולר לשישה חודשי מאסר.

פרומיס מקווננזי, מנהיג תנועת טג'מוקה וממובילי המחאה אמר שהם ימשיכו להגיע עם דגל המדינה להפגנות. "זה טירוף מוחלט שהממשלה אוסרת על האזרחים שלה להשתמש בדגל שלהם. אנחנו נמשיך להשתמש בו. זו הזהות שלנו", אמר מקווננזי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו לבנות בית חולים מתחת לגשר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו