מעצרים ראשונים בפרשת בנק HSBC: ארבעה אחים יהלומנים חשודים שהחזיקו חשבונות בלתי מדווחים

ארבעה אחים יהלומנים חשודים שהחזיקו חשבונות בלתי מדווחים של עשרות מיליוני שקלים בבנק HSBC בשוויץ‏ • הם חשודים כי השמיטו את החשבונות הזרים מהצהרות ההון שלהם

בית משפט השלום בתל אביב, כב' השופטת שלומית בן יצחק, אישר את מעצרם ושחרורם בתנאים מגבילים של ארבעה אחים יהלומנים מת"א ורמת השרון, החשודים כי החזיקו בחשבונות של עשרות מיליוני שקלים בבנק HSBC השוויצרי, זאת מבלי לדווח לרשויות המס בישראל. הארבעה נחקרו על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב.

הארבעה, חנן מנחמוב, גד מנחמוב, יורם מנחמוב ומישאל מנחמוב, יהלומנים ותיקים, חשודים כי השמיטו את החשבונות הזרים מהצהרות ההון שלהם, בכך שלא כללו את הכנסות המימון שנבעו מחשבונות אלו בדוחותיהם הכספיים.

חנן מנחמוב, חשוד כי החזיק בחשבונות בבנק HSBC השוויצרי סכום של למעלה מ-26 מיליון ₪, חלקם בבעלותו וחלקם בבעלות משותפת עם אחיו. על פי המידע שהתקבל, אחיו של חנן, גד מנחמוב, החזיק בחשבונות בבנק HSBC סכום של למעלה מ-25 מיליון ש"ח חלקם בבעלותו וחלקם בבעלות משותפת עם אחיו.

אחיהם של השניים, יורם מנחמוב, החזיק על פי החשד בחשבון בבנק HSBC סכום של למעלה מ-20 מיליון ש"ח, חלקם בבעלותו וחלקם בבעלות משותפת עם אחיו. האח הרביעי, מישאל מנחמוב, החזיק על פי החשד בחשבון בבנק HSBC סכום של למעלה מ-27 מיליון ש"ח, חלקם בבעלותו וחלקם בבעלות משותפת עם אחיו. כאמור, אף אחד מהחשודים לא דיווח לרשויות המס בישראל.

בעקבות החשדות, נחקרו ארבעת החשודים ושלושת ילדיו של חנן מנחמוב. כמו כן, ערכו חוקרי פקיד שומה חקירות תל אביב חיפוש בביתו ובמשרדו של חנן. בנוסף, נגבתה עדות ונתפסו חומרי חקירה אצל רואה החשבון המייצג את הארבעה. במהלך חקירתם הכחישו החשודים את החשדות המיוחסים להם.

החקירה בפרשה החלה בשיתוף מידע אשר הגיע ליחידה למיסוי בינלאומי ברשות המיסים. במסגרת שיתוף מידע זה הועברה לרשות המיסים רשימת הישראלים המחזיקים בחשבון בבנק השוויצרי HSBC הכוללת מידע אישי, דפי חשבון ופרטים נוספים.

כאמור, ארבעת החשודים שוחררו בתנאים מגבילים, ביניהם ערבות עצמית של 500,00 ₪ והפקדת דרכוניהם במשרדי היחידה החוקרת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו