טראמפ ימנע מהשתתפות בעימותים הבאים מול קלינטון?

מטה קלינטון טוען כי התשובה חיובית בעקבות הסקרים ולפיהם היא ניצחה בעימות • טראמפ מכחיש אך יועצו, ראש העיר ניו יורק לשעבר אומר כי המנחה היה נגד טראמפ ועליו להחרים את העימותים

אנשי מטה הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מסרו כי הם חוששים שהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לא ישתתף בשני העימותים הקרובים. זאת, על רקע הסקרים שנעשו בתום העימות האחרון, לפיהם הפסיד לשרת החוץ לשעבר.

"אנו מודאגים מאוד שאנשי הקמפיין ייפגשו ויגידו: 'מה הדרך שבה אנו יכולים להתחמק משני העימותים הבאים'", אמר ג'ון פוסטדה, יו"ר הקמפיין של קלינטון. כזכור, קבוצות המיקוד שצפו בעימות טענו כי קלינטון הביסה את טראמפ בעימות המתוקשר הראשון שהיה ביניהם.

גם קלינטון עצמה התייחסה לאפשרות שטראמפ לא יופיע לעימות, ואמרה: "ובכן, אני מתכוונת להגיע, והוא יכול להחליט מה ברצונו לעשות". לדבריה, "אם אהיה האדם היחיד על הבמה, אז כך יהיה".

בנוסף, ראש עיריית ניו יורק לשעבר ויועצו הקרוב של טראמפ, רודי ג'וליאני, העלה את האפשרות שהמועמד הרפובליקני לא ישתתף בעימותים העתידיים, במידה שלא יקבל הבטחות מהמנחים לכך שלא יפעלו כדי להכשילו. לטענתו, המנחה של העימות הנוכחי, לסטר הולט, "צריך להתבייש בעצמו". הוא ציין כי הולט ניסה לתקן את דבריו של טראמפ בשני מקרים, אך "שגה לחלוטין".

"אם הייתי טראמפ, לא הייתי משתתף בעימות נוסף אם לא היו מבטיחים לי שהעיתונאים יתנהגו כמו עיתונאים ולא כ'בודקי עובדות' בורים", אמר ג'וליאני בריאיון לרשת "פוקס". "אם אתם תוהים מדוע טראמפ סבור שהעיתונות נוטה כלפי השמאל, לסטר הולט הוכיח זאת הלילה". ג'וליאני הדגיש כי לא ייעץ לטראמפ לוותר על העימותים הבאים.

אך לעומת עמדת יועצו הקרוב, טראמפ עצמו דווקא שיבח את הולט, ואמר כי הוא עשה "עבודה טובה". כמו כן, לאחר העימות אמר בריאיון כי הוא "ישתתף בעימותים הבאים ב-100%".

                                 לסיקור נרחב ממערכת הבחירות בארצות הברית לחצו כאן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו