בלב ים: צה"ל השתלט על משט הנשים לעזה

לאחר שלא נענו לקריאות חיל הים להסיט את הספינה מיעדה המקורי, פשט כח צה"ל על ספינת המשט "זיתונה" שהפליגה מאיטליה בדרכה לחופי רצועת עזה, באישון ליל עגנה הספינה בנמל אשדוד

לאחר שיצאו מאיטליה במטרה לשבור את הסגר הימי על רצועת עזה, ולאחר שדחו את קריאות חיל הים לסוב על עקבותיהם ולא לפנות לכיוון עזה, פשטו כוחות צה"ל על ספינת המשט "זייתונה", במרחק 35 מייל מחופי ישראל, כשעל סיפונה 12 פעילות שלום פרו פלסטיניות, כאשר הפשיטה בוצעה ללא כל התנגדות.

על המבצע פיקד מפקד חיל האלוף אלי שרביט שנכח עם החיילים בלב ים ופיקד על האירוע.

בין נשות המשט נמנתה כתבת אל ג'אזירה, שדיווחה מוקדם יותר כי ספינות חיל הים מקיפות את ספינתן ומכתרות אותו, כאשר בהמשך דווח כי נותק הקשר עם הספינה, ניתוק שחודש בהמשך.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שקריאות זרוע הים לעצירת ספינת "זייתונה" נענו בשלילה, השתלטו לפני זמן קצר לוחמי ולוחמות זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים. כאמור, הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגות על כלי השיט בטווחים שונים בים. משהבהירו המפליגות כי אין בכוונתן לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט, למנוע את הפרת הסגר הימי החוקי ולהשיטו לנמל אשדוד".

יצויין כי באישון ליל עגנה הספינה בנמל אשדוד, כאשר פעילות השלום שנכחו עליה נעצרו ונלקחו לחקירת כוחות הביטחון, כאשר בהמשך הן צפויות להיות מגורשות מהארץ.

אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו