מוצאי ל"ג בעומר במירון: שלהבת ה'גארטלעך' עלתה לכבוד רשב"י

אלפי גארטלעך ופריטי לבוש שונים שנשרו מידי ההמונים שעלו להר מירון ביום ל"ג בעומר הועלו באש לכבוד התנא רשב"י לאחר שנמצאו ברחבי הר מירון כשהם בלויים ומלוכלכים • כל הפרטים

מוצאי ל"ג בעומר לפנות בוקר, לאחר שרוב רובם של המוני החוגגים עזבו את הר מירון, איש איש לביתו ולמשפחתו. הגיע לתפילה במערת ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, הגבאי צדקה הנודע בעיר לוד הרה"ח ר' דוד הורביץ, שיחד עם אחיו איש החסד ר' ראובן, עמלים בהתנדבות באחד מאירגוני הכנסת אורחים במירון כבר כשבוע ימים קודם ההילולא, כפי מיטב המסורת שלהם מזה עשרות בשנים.

בשעות אלו כאשר ההר פנוי מההמונים, שוקדים עשרות פועלי נקיון להשיב את הסדר והנקיון למערת התנא האלוקי, חצר הציון הקדוש וכל המבואות. ר' דוד שם לב, למאות 'גארטלעך' ופריטי לבוש שונים שנשרו מהחוגגים והמתפללים, במהלך הריקודים והתפילות. הגארטלך שברובם נמצאו קרועים, בלויים וגם לא נקיים לאחר מדרס ההמונים ואלה עמדו להיזרק, יחד עם האשפה הרבה שנערמה במהלך החג.

ר' דוד יחד עם אחיו ר'  ראובן, אספו את הגארלטעך הרבים, יחד עם עוד כמה חסידי חב"ד שהיו באותה עת בציון הק' ובאו לעזרתם, עלו יחד בשירה וזימרה על גג הציון. בשירת דבקות של "לכבוד התנא האלוקי, רבי שמעון בר יוחאי", העלה ר' דוד את הגארטלעך על עמוד האש ועוד הוסיפו שמן למדורה הגדולה, שדולקת כבר מעל 24 שעות, החל עוד מההדלקה המרכזית והראשונה בליל החג, שהדליק כ"ק אדמו"ר מבאיאן שליט"א, כחזקת אבותיו הק' לבית רוז'ין מזה שנים רבות.

עוד שעה ארוכה ארכו הזמירות והשירים, כאשר אנשים נוספים מתעוררים לנעשה סביבם ומצטרפים למעגלי השמחה האדירה, תוך שאחד מהם הפטיר: "לו היה כאן הברדיטשבע'ר, היה עושה מזה רעש גדול, ומלמד סנגוריה גדולה מאוד על ישראל". ואכן, מה נאה ומתאים דבר זה, כפי שכתב רבה של צפת, הגה"ק המקובל רבי שמואל העליר זיע"א, בספרו "כבוד מלכים" (ירושלים תרע"ד), שאין בשריפת בגדים יקרים לכבוד רבי שמעון, משום 'בל תשחית'. ובפרט בגארטלעך אלו, שעמדו ממילא להיזרק לאשפה.

צפו בתמונות ממעמד הדלקת הגארטלעך על ידי האחים הורביץ וחסידי חב"ד

מוצאי ל''ג בעומר במירון (3) מוצאי ל''ג בעומר במירון (4) מוצאי ל''ג בעומר במירון (5) מוצאי ל''ג בעומר במירון (6)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה עפ"י סוד? כי עפ"י נגלה זה נראה סתם מדורה בלי תכלית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו