'חוק הכשרות' בסכנה: נשיאת העליון אישרה בקשה לדיון נוסף בנושא

את העתירה הגישו נציגי התנועה הרפורמית, לאחר שבג"צ קבע לפני מספר חודשים כי בעל עסק יוכל להציג עצמו ככשר רק אם קיבל את אישור הרבנות הראשית לישראל

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, נענתה אמש לעתירת ארגוני הרפורמים ואישרה את בקשתם לקיים דיון נוסף בפסיקת בג"ץ בנושא הכשרות, בפני הרכב מורחב יותר של שופטים.

כזכור, לפני כחצי שנה קבע בג"צ בהרכב של 3 שופטים ברוב של 2 מול 1 כי בעל עסק יוכל להציג עצמו ככשר רק אם קיבל תעודת כשרות מהרבות הראשית לישראל.
בית עסק אשר יציג תעודת כשרות ללא שבאמתחתו תעודה נוספת מהרה"ר ייקנס.

הפסיקה שבאה בעקבות עתירה אותה הגישו שני בעלי מסעדות מירושלים אשר הציגו תעודת כשרות מטעם גוף אלטרנטיבי שאינו מוכר על ידי הרבנות הראשית ונקנסו, עוררה גל של תגובות נזעמות בקרב ארגונים שונים שביקשו להקים מערך "כשרות אלטרנטיבי" לזו של הרבנות הראשית לישראל, לאחר שפסיקת בג"צ טרפה בפניהם את הקלפים.

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה הרפורמית שהגישה את העתירה בנושא בשנת 2014 מסרה: "אנחנו מברכות על ההחלטה הנדירה לקיים דיון נוסף ומקוות שההרכב המורחב של השופטים יקבל את העתירה ובכך ישים סוף למונופול הכוחני של הרבנות בתחום הכשרות."

מכה לכשרות האלטרנטיבית: עסק ייקרא כשר רק עם תעודה מהרבנות

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפני הדיון, הייתי מבקש מה"שופטים" גלוי נאות, מי מהם בכלל מקפיד על כשרות, זכור מה אמר מרן עליהם הגרע"י זצוק"ל "אוכלי נבלות, וכו'"

להקים גוף אלטרנטיבי למשרד הבריאות לאישור למוצרי מזון ללא פיקוח וטרינר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו