תזכורת לנהגים: החל מהבוקר חובה להדליק אורות גם בשעות היום

במשרד התחבורה מעדכנים על מעבר לנהיגת חורף החל מהבוקר, כאשר העונש על אי ציות להוראות הבטיחות ונהיגה ללא אורות דולקים בשעות היום - קנס בסך 100 שקלים בתופסת 2 נקודות חובה

החל מהבוקר נכנסים לתוקפם תקנות התעבורה לחודשי החורף.

החל מהבוקר חובה על כלל נהגי הרכב בישראל לנסוע באורות דולקים בכבישים בינעירוניים ברחבי הארץ גם בשעות היום, התקנות יהיו בתוקף עד ל- 31 במרץ 2017.

כאמור, כלל כלי הרכב בישראל, הכוללים אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכבי משא כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים, במשך חודשי החורף. כאשר על רכב מנועי דו גלגלי החובה מושתת במשך כל ימות השנה הן בבישים עירוניים ובינעירוניים כאחד.

במשרד התחבורה מבקשים להזכיר כי הקנס על נסיעה ללא אורות ביום במשך חודשי החורף עומד על 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה ברישיון הנהיגה. אך בד בבד מבקשים לציין כי ציבור הנהגים בישראל ככלל, ממושמע לכללי הבטיחות והוראת השעה מתקבלת ברמת ציות גבוהה במיוחד של הנהגים.

במשרד התחבורה שיגרו חוזר לכלל קציני הבטיחות בתעבורה שנועד להזכיר להם את חובתם להכין את כלי הרכב לחורף. קציני הבטיחות נדרשים בין השאר לוודא כי צי הרכב שבאחריותם ביצע בדיקות תקינות של כל מערכות הבטיחות ברכב.

בדיקות התקינות בצי הרכב בחברות כוללות בין השאר את מערכת הבלמים, צמיגים, היגוי, תאורה, מגבים, וכן מערכת הפליטה, חימום והפשרת אדים, כלי רכב שלא יבצע את הבדיקה ייאסר לשימוש ונהגו יועמד לדין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו