הסערה המדינית הבאה? השר כץ יוזם: רכבת מההתנחלויות לירושלים

ע"פ תכניתו של שר התחבורה, בשנים הקרובות תסלול המדינה מסילות רכבת מגושי ההתיישבות הגדולים לירושלים וממנה • ביקורת בינלאומית? כץ משוכנע: "כל אזרח ישראלי זכאי לתחבורה מתקדמת"

"הכל מעלין לירושלים", גם ברכבת: שר התחבורה ישראל כץ יוזם סלילת מסילות רכבת שתחבר בין גושי ההתיישבות הגדולים שמעבר לקו הירוק לירושלים.

ע"פ תכניתו של השר כץ, הקו הראשון יוביל למעלה אדומים דרך הגבעה הצרפתית, הקו השני יוביל ליישוב אדם, השלישי – מעטרות לקלנדיה, ואילו הקו הרביעי – לגבעת זאב. מלבד ארבעת הקווים המובילים להתנחלויות מחוץ לקו הירוק, מתוכנן קו נוסף שיוביל למבשרת ציון. התכנית נחשפה בערוץ 2.

התכנית תגרור מן הסתם גינויים בנילאומיים רבים אולם השר כץ משוכנע: "לכל ישראלי מגיע להנות מתחבורה מתקדמת". לדבריו, "אני רואה את ירושלים וירושלים רבתי כיחידה אחת…מי שגר בגוש עציון, בבבנימין, במעלה אדומים, בבית שמש ובמבשרת צריך לקבל שירותי תחבורה ושירותי נגישות באותה מידה. מי שיבוא ויגיד ש'צריך לשים מחיצה מלאכותית מאחר שהתושבים גרים מעבר למה שהיה מוגדר פעם הקו הירוק' – אנחנו כמובן לא מקבלים את הטענה הזו".

יצוין כי הבוקר חשף העיתון 'ידיעות אחרונות' כי כץ יוזם הנחה את אנשי משרדו לקדם תכנון להארכת תוואי קו הרכבת המהיר מתל־אביב לירושלים עד לאזור העיר העתיקה, סמוך לכותל המערבי. במסגרת הפרויקט תוקם תחנת רכבת תת־קרקעית נוספת, בפאתי הכותל המערבי, שתיקרא "תחנת הכותל".

ע"פ הדיווח, בדיון מיוחד שהתקיים בלשכת שר התחבורה בירושלים, בהשתתפות אנשי המקצוע של משרד התחבורה, משרד האוצר, רכבת ישראל וצוות תוכנית־אב לתחבורה ירושלים, הנחה כץ לפעול בהקדם לתכנון הארכת תוואי המסילה. מדובר על כרייה של מנהרות נוספות באורך של שני קילומטרים בהמשך למנהרה תת־קרקעית, המסתיימת כיום בבנייני האומה, בעומק של 80 מטר מתחת לפני הקרקע. המשך הקו החדש יעקוף את העיר העתיקה ויסתיים בקרבת הכותל המערבי.

כץ ציין, כי המשך סלילת הקו מזרחה יקל באופן משמעותי על העומסים הצפויים בתחנת בנייני האומה ויאפשר לתיירים, לתלמידים ולאזרחים רבים להגיע בנסיעה ישירה ממרכז הארץ לכותל המערבי.

במקביל מתוכננת הארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון העיר והדסה עין כרם בדרום. במקביל להארכת הקו הראשון צפונה ודרומה מתוכננות שלוחות נוספות לגבעת רם ולהר הצופים, שיהוו את 'קו הקמפוסים'. עבודות ההכנה לשלוחת גבעת רם, הסמוכה למשרדי הממשלה, יחלו בקרוב, ותוואי השלוחה להר הצופים נמצא לקראת השלמת התהליך הסטטוטורי בוועדה המחוזית.

"מערך התחבורה הציבורית בירושלים עובר מהפכה היכולה להוות דוגמה לערים נוספות בארץ. אנו סוגרים פער של דורות בהשקעות בתחבורה הציבורית, ובעוד מספר שנים מאות אלפי תושבי ירושלים והמבקרים בה ייהנו מנסיעה נעימה, איכותית ובטוחה ברכבות קלות ובאוטובוסים מהירים"אומר השר כץ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכל המקומות הכי נידחים בארץ, מוקמת מסילת רכבת!
מה עם בני ברק, הרחוקה בס"ה 6.5 קילומטר! ממסילת הרכבת המהירה לירושלים,
(איזור הר חיריה – מפגש הכבישים גהה וכביש מספר 1) מתי היא תזכה לרכבת?
התחנה באיזור קרית הרצוג רחוקה ממרכז בני ברק, וגם הרכבת עוברת דרך תל אביב דבר המאריך את הדרך ב 15 דקות.
ובירושלים מה עם תחנת בעלז או תחנת סנהדריה למשל?
האם נגזר עלינו לעולם להכיר רק את המספר 402

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו