אבו מאזן והקונספירציה: "תופתעו לגלות מי רצח את ערפאת"

בעצרת לציון 12 שנה למותו של המנהיג הפלסטיני, החזיר יורשו את הקונספירציות סביב הגורם למותו • הוא התייחס למו"מ מול ישראל והצהיר: "נישאר חזקים וסבלנים עד השגת עצמאותנו"

מי הרג את יאסר ערפאת? בעצרת לציון 12 שנה למותו, אמר יו"ר הרש"פ אבו מאזן: "חקירת מותו של ערפאת תסתיים בקרוב, וכולכם תופתעו לגלות מי הרג אותו. אני יודע מי הרוצח, אבל העדות שלי לא תספיק לבדה".

כזכור, לקראת סוף אוקטובר 2004 התדרדר מאוד מצבו הבריאותי של ערפאת. ב־29 באוקטובר 2004 הותר לו לצאת לפריז לשם קבלת טיפול רפואי, ומאז הוטל ערפול על מצבו הבריאותי. ההודעה הרשמית על מותו נמסרה ב־11 בנובמבר 2004 לפנות בוקר.

גם כחלוף חודשים ארוכים ממותו של ערפאת, לא הובררו סיבות מותו. דו"ח הרופאים הצרפתים הודלף ופורסם בעיתונות בספטמבר 2005, אך עדיין לא היה בו לפתור את התעלומה. הועלו השערות לפיהם ערפאת מת מזיהום, מהרעלה או ממחלה אחרת.

בשנת 2007 טען אורי אבנרי שאורי דן שאל את שרון אם ערפאת מת באופן טבעי, ושרון השיב ש"עדיף לא לדבר על זה". לדבריו, אורי דן הבין זאת כאישור. בעיתון 'הארץ' פורסם כשבועיים אחר כך שישראל לא חיסלה את ערפאת עקב הבטחה לנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. ראש המוסד דני יתום אמר שאין שום בסיס ולו הקלוש ביותר להאשמה שישראל אשמה במות ערפאת.

בנובמבר 2012 הוצאו עצמותיו של ערפאת מקברו על מנת לבדוק את סיבת מותו, ובפרט את הטענה הפלסטינית שערפאת הורעל על ידי ישראל. בנובמבר 2013 פורסם הדוח ועל פיו נמצאה כמות גבוהה של פולוניום 210 בשרידיו. לעומת זאת, דו"ח שפרסם צוות חוקרים צרפתיים מצא שערפאת מת בנסיבות טבעיות, וכך קבע גם צוות של מומחים רוסיים.

עודה מאשים: אבי דיכטר שלח לרצוח את ערפאת

בהמשך דבריו בעצרת התייחס אבו מאזן למשא ומתן המדיני עם ישראל. "לאחר סגירת האופק המדיני והתחמקותה של ישראל מהסכמי השלום שנחתמו, יזמנו כינוס ועידה בינלאומית לשלום. צרפת אימצה את הרעיון, ואנחנו מקווים שהיא תמשיך בביצוע הרעיון", אמר.

אבו מאזן פירט את תנאיו להסכם שלום. "לא תקום מדינה פלסטינית ללא רצועת עזה. אנו מושיטים יד לשלום צודק אשר יבטיח את זכויותיו של העם הפלסטיני, נישאר חזקים וסבלנים עד השגת עצמאותנו, כשאומרים מדינה פלסטינית אין לשכוח שירושלים תהיה בירתה", אמר והוסיף: "שנת 2017 תהיה השנה שבה הכיבוש הישראלי יסתיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו