הממשלה אישרה: החומרים החסויים בפרשת ילדי תימן ייחשפו לציבור

האמת תצא לאור? הממשלה אישרה הבוקר את ההמלצה לפתוח לעיון הציבור את החומרים החסויים בפרשה הכאובה • השר דרעי: "ביקשתי היום בישיבת הממשלה סליחה ומחילה מהרב עוזי משולם ז"ל, על שלא תמכנו בו ולא התייחסנו ברצינות להאשמותיו"

חצי שנה לאחר שפעילים המטפלים בפרשה העגומה של חטיפת ילדי תימן בשנות המדינה הראשונות עתרו לבג"ץ בדרישה לחשוף את הפרוטוקולים החסויים בנושא, ובכך הובילו להצפת הסוגיה על מחדש על סדר היום, קיבלה היום הממשלה החלטה דרמטית במסגרתה החומרים החסויים ייחשפו לעיון הציבור הרחב.

להחלטה עלולות/יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת מאחר ואם אכן יש ממש בטענות נגד הממסד באותה תקופה – ובהנתן וחומרים מסויימים לא הושמדו ע"י גורמים שהיה להם אינטרס לטייח את הפשעים שבוצעו – הרי שבפרוטוקולים המדוברים קיים מידע נפיץ שעשוי לטלטל משפחות ואנשים רבים, עד כדי איחוד משפחות וכיו"ב.

יצוין כי עד שההחלטה תבוצע בפועל צפויים לחלוף מספר חודשים לפחות, מאחר ומן הסתם יוגשו הסתייגויות ועתירות שונות בענין.

"ביקשתי היום בישיבת הממשלה שדנה בילדי תימן החטופים, סליחה ומחילה מהרב עוזי משולם ז"ל, על שלא תמכנו בו ולא התייחסנו ברצינות להאשמותיו. יהי זכרו ברוך. אדליק נר לכבודו ולזכרו", הגיב יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי, לדברים.

השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, הוסיפה: "אישור הממשלה להכיר בהיעלמותם של ילדי תימן וההחלטה לפתוח את הפרוטוקולים של הוועדה הם עשיית צדק היסטורי". ביקשתי בישיבת הממשלה לקדם פעילות הסברתית בנושא שתקרא למי שנולד בשנים אלו לעבור בדיקות DNA מסובסדות על ידי המדינה ובכך לסייע באיחודן של המשפחות".

קרא עוד בנושא:

פרשת ילדי תימן • העדות המזעזעת של האחות שסייעה בחטיפת התינוקות

פרשת ילדי תימן • עדות: "מצאנו 22 ילדים בעשרה קברים"

פרשת חטיפת ילדי תימן: ח"כ נאוה בוקר בגילוי מטלטל

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו