הפרשיה הביטחונית – קרא מגיב: "פעלתי באחריות, עיתונאים מנסים להטיל דופי"

בהמשך לדיווח על הפרשיה הביטחונית העלומה, שפרטיה נחשפו ע"י קרא בניגוד לצו איסור פרסום שהוטל עליה באמצעות הצנזורה, מגיב ח"כ קרא לסערה ומסביר כי "נכון לשעת פרסום הדברים, לא היה שום צא"פ"

בהמשך לדיווח שהתפרסם אחה"צ על פרשיה ביטחונית שפרטיה נאסרו בפרסום והודלפו בתקשורת על ידי חבר הכנסת איוב קרא מהליכוד, מגיב לראשונה קרא לדברים ואומר כי "הפרשה הינה פרשה אזרחית במקורה, ופעלתי כנציג ציבור באחריות לאור נסיבות אנושיות – הפרסום היה לבקשת הגורמים הנוגעים לסוגיה זו, ובזמן פרסום ההודעה לא היה שום צו איסור פרסום".

ח"כ קרא מסיים את תגובתו בכך ש"‏⁦‪כל נסיון להטיל בי דופי כפי שעולה בכתבות הינו פרי דמיונם של כתבים וגורמים "מדיניים" עלומים".

כזכור, כפי שדווח מוקדם יותר ב-JDN, היום, בשעות הבוקר, הוציא איוב קרא הודעה לעיתונות בו הוא חושף חלק מפרטי הפרשה שהגיעו לידיו. לטענת גורם במערכת הפוליטית, הפרטים הגיעו לידיעתו רק אתמול, וכבר מיהר לפרסמו.

בצנזורה נדהמו לראות את הודעתו של סגן השר ואסרו את פרסומה. דוברו מיהר לשגר את ההודעה הבאה: "לגבי ההודעה ששלחנו אנו מבקשים לקבל אישור הצנזורה לכל פרסום וראיון. תודה".

רק עכשיו, בשעות הערב, לאחר שכלל הכתבים הפוליטיים כבר נחשפו לפרטי הפרשיה, החליטו בצנזורה לאפשר את פרסום העובדה שישנה פרשיה ביטחונית בלי לפרסם את פרטיה.

מה גרם לסגן השר קרא לפרסם את הדברים? "החלטתי לפרסם את הסיפור השבוע כי על מצפוני מונחת האחריות. אני לא אתן זה יקרה, אני מפעיל את כל הקשרים ולכן הוצאתי את הסיפור החוצה", אמר איוב קרא בהודעה לעיתונות.

קרא טען שפרסם את פרטי הפרשה מכיוון שהוטעה על ידי קרובי המשפחה של הישראלי, שאמרו לו כי הפרשה אינה אסורה בפרסום. יצויין כי קרא אף פרסם תמונה וסרטון הקשורים לחשיפת אותה פרשיה ביטחונית שפרטיה אסורים לפרסום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו