בג"צ דן בעתירת בני משפחת אבו חדיר להרוס את בית רוצחיו

בעתירה דרשו, כי בג"צ יורה למדינה להרוס את בית רוצחי אבו חדיר כפי שהיא נוהגת להורות על איטום בתי מחבלים שרצחו יהודים • השופט הנדל שדן בעתירה: "אם מדובר בפיקוח נפש - מה לי אם זה ערבי, מה לי אם זה יהודי"

בג"צ דן היום בעתירה שהגישו בני משפחת הנער מוחמד אבו חדיר משועפאט בדרישה שזה יורה על הרס בית רוצחי בנם בדומה להרס בתי מחבלים על ידי המדינה.

השופט ניל הנדל שדן בתיק תהה, "אם מדובר בפיקוח נפש – מה לי אם זה ערבי, מה לי אם זה יהודי"?

הדיון נדון סביב השאלה אם יש מקום להריסת בתי יהודים שרצחו ערבים, מאחר והריסת הבתים נועדה להרתעה. הנדל אמר כי "אם אנו אומרים שאנו מוכנים לעשות זאת לקבוצה מסוימת ולא לקבוצה אחרת, זה מעורר בעייתיות מסוימת".

השופט שאל את נציג המדינה, עורך הדין אבינועם סגל אלעד, "אם המטרה היא הרתעה, וזה יכול להרתיע, גם קבוצה קטנה יותר, שהורה ישים לב טוב יותר, למה זה נניח שזה יפעל נכון או ישפיע על התנהגות של ערבי אך לא על יהודי כששניהם מחבלים ושוקלים לעשות דברים נוראיים?"

נציג המדינה השיב, כי הריסת בתים ננקטת במקרים בהם משפחת המחבל אינה מגנה את מעשיו. "טיפלתי בלא מעט מקרים כגון זה הנידון בפנינו, ואני לא זוכר מקרה אחד שמשפחתו הערבית של המפגע אמרו שהם מתנערים מהמעשה, ושהם מוקיעים אותו", במקרה שלפנינו ידוע לכל כי בני משפחות רוצחי אבו חדיר, "הביעו באופן פומבי סלידה מהמעשה".

משפחת אבו חדיר לבג"צ: "להורות על הריסת בתיהם של רוצחי בננו"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שנהרסו קודם כל את כל בתי המחבלים שרצנו יהודים, אחרי זה שבכלל ידברו על הריסת בית רוצחי מוחמד אבו חדיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו