גל השריפות: הלהבות מתפשטות לכביש 1; משפחות פונו מטלמון

אש ללא הפסקה: האש בהרי ירושלים שינתה את מסלולה וכעת היא נעה במהירות לכביש 1 ונוה אילן • להבות ענק גם סמוך לטלמון, כמה עשרות משפחות פונו מבתיהן • לפנות בוקר: מטוסי כיבוי מרוסיה וממדינות נוספות ינחתו בישראל • מתעדכן

48 שעות של אש ללא הפסקה: רק מהבוקר דווחו על 220 אירועי שריפה מתוכם 189 בשטחים פתוחים. טייסת הכיבוי בצעה 107 גיחות במהלכן הוטלו 50 טון חומר מעכב בעירה. בסה״כ הם טסו 75 שעות טיסה. גם בשעה זו ממשיך מערך הכיבוי לפעול במתכונת חירום בכל הארץ, כאן נמשיך להעביר עדכונים ודיווחים שוטפים. בתקוה ללילה שקט.

תמונת המצב נכון לשעה זו – הרי ירושלים: לאחר שאחה"צ הושגה שליטה מלאה על האש בנטף שינו הלהבות את מסלולן ובשעות האחרונות מדווחים כוחות הכיבוי על סופות אש לכיוון כביש 1 ונוה אילן. לפי שעה מצליחים כלוחמי האש ומטוסי הכיבוי לחצוץ בין האש לבין הכביש והישוב, אך טרם הושגה שליטה על הלהבות. כוחות כיבוי נוספים עושים את דרכם לזירה.

בתמונות: האש באזור נוה אילן. צילום: שמואל קלדרון

WhatsApp Image 2016-11-24 at 00.10.41 (1)

WhatsApp Image 2016-11-24 at 00.10.38

בין טלמון לדולב: בדולב הצליחו הכוחות להשתלט לחלוטין על האש כבר בשעות הצהרים, אך לקראת ערב פרצה שריפה – ככל הנראה כתוצאה מהצתה – נוספת באזור כשהפעם הרוח הובילה את הלהבות לכיוון הישוב הסמוך, טלמון. צוותי הכיבוי מדווחים על סופת אש עוצמתית במיוחד ללא הצלחה להשתלט עליה. הלהבות נעות במהירות לכיוון הישוב, כמה עשרות משפחות פונו מהמקום. בוידאו: השריפה בטלמון

השריפה בבנימין: הערב הוזעקו צוותי כיבוי למוצב צה"ל בנווה יאיר-חלמיש שבבנימין בעקבות שריפת קוצים שפרצה בסמוך למוצב והתפשטה אל תוכו. בעקבות הסכנה לשוהי המוצב הוחלט על פינויו המהיר, אך לוחמי האש הצליחו לכבות את השריפה בהצלחה.

להבות בתוך הבתים וגגות קורסים: תיעוד דרמטי מהשריפה בנטף • צפו

בישוב גילון שבצפון: לאחר שעות של מאבק הצליחו לוחמי האש להשתלט על הלהבות. התושבים שפונו מבתיהם הורשו לשוב אליהם.

בזכרון יעקב: לוחמי האש מדווחים על שליטה כללית שהושגה כבר בבוקר. יחד עם זאת, צוותי כיבוי פועלים מעת לעת לכבות בעירות מקומיות שצצות. רוב התושבים שפונו הורשו לשוב לבתיהם.

הסיוע הבינלאומי: רוסיה, קרואטיה, איטליה וקפריסין, כי ישלחו סיוע בסך כולל של ששה מטוסי כיבוי,. 2 מהם ינחתו כבר לפנות בוקר בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו