בתגובה לתקרית בגבול: חיה"א תקף מתקן של דאע"ש בסוריה

שעות לאחר הירי לעבר כוח סיור של גולני שנע סמוך לגבול ברמת הגולן, תקף כלי טיס של חיה"א את המתקן ממנו יצאו המחבלים • "מטרת התקיפה: מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב", נמסר מצה"ל

לא מסתפקים בחיסול המחבלים: שעות לאחר התקרית החריגה בגבול באזור רמת הגולן במהלכה חוסלו ארבעה מחבלי דאע"ש שירו לעבר כוח סיור של גולני, צה"ל הנחית עוד מכת אש על שלוחת הארגון בדרום סוריה.

במהלך הלילה תקף כלי טיס של חיה"א מתקן צבאי ששימש את לוחמי הארגון, בין היתר את אלו שהיו מעורבים בפעולה אמש. מטרת התקיפה: הוצאת המתקן מידי שימוש כך שלא יוכלו להפיק ממנו אירועי טרור נוספים.

מצה"ל נמסר: "כלי טיס של חיל האוויר תקף מתקן של ארגון הטרור המדינה האסלאמית בדרום רמת הגולן הסורית, בתגובה לירי שבוצע אתמול לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית.
 
יעד התקיפה הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש האו"ם ושימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול. מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב".
 
בהודעה נאמר עוד כי "צה"ל ימשיך לפעול להגנת תושבי מדינת ישראל תוך שמירה על חופש הפעולה של צה"ל בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, ולא יהסס לפעול אל מול ארגוני טרור הפועלים כנגדה".

הירי בגולן: תקרית מקומית או שינוי כיוון של דאעש כלפי ישראל?

נזכיר כי חוליה של ארבעה מחבלים מארגון המשתייך לדאע"ש פתחה הבוקר באש לעבר כוח מגדוד הסיור של גולני שנע סמוך לגבול בדרום רמת הגולן.

החיילים השיבו אש לעבר מקור הירי כשבמקביל הוזנק לאוויר כלי טיס שחיסל את חברי החוליה, ארבעה במספר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו