גפני כופף את ביטן: חוק העדפה מתקנת לחרדים אושר בוועדת החוקה

מטרת החוק, עליו חתומים הח"כים גפני ומקלב, לסייע לחרדים להתקבל לעבודה במשרדי הממשלה - דבר שנמנע בדרך כלל בשל בירוקרטיה ודעות קדומות • יו"ר הקואליציה ביקש לעכב את ההצבעה על החוק, אך גפני איים במשבר וההצבעה התקיימה

הישג לחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב: וועדת החוקה אישרה הבוקר את הצעת החוק שמבקש להקל על קבלתם של חרדים לעבודה במשרדי הממשלה באמצעות אפליה מתקנת.

חברי הוועדה שהתכנסו כדי לאשר את חוק "ייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי" היו עדים למיני דרמה מאחרוי הקלעים, זאת בשל ניסיונם של גורמים בקואליציה לעכב ההצבעה על החוק.

מי שעומד מאחורי הניסיונות לעכב את ההצבעה על החוק הם מספר גורמים. הראשון: חילוקי דעות באשר לליבת החוק – איך להגדיר 'מיהו חרדי'. האם הוא יחול רטרואקיבית ועוד. השני: פוליטי – השר זאב אלקין דורש להכליל בו גם את מגזר העולים, שרת המשפטים מתנגדת ובתווך יו"ר הקואליציה שביקש לדחות את ההצבעה עד שהצדדים יגיעו להבנות.

ח"כ גפני הודיע כי במידה וההצבעה תידחה, הרי שהוא וחבריו לסיעה לא יהיו מחוייבים להצבעות אחרות שעל סדר היום, דוגמת חוק ההסדרה וחוק המואזין.

בשל האיום הוחלט לקיים את ההצבעה, כשהוסכם על דעת כל הצדדים כי יתקיימו רוויזיות ודיונים נוספים בהמשך. בנוסף צפוי גפני להיוועד עם השרה שקד בהמשך היום כדי להגיע להבנות.

כאמור, לפי שעה אישרה הוועדה את החוק, וההערכה היא שהליכי החקיקה יושלמו כבר בשבועות הקרובים. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, בין היתר, כי בניגוד לאפליה המתקנת כלפי מיעוטים אחרים "מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה לך גפני בגדול, תודה !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו