מסתמן: ההצבעה על חוקי ההסדרה והמואזין תידחה ליום שני

כך החליטו נתניהו והשרים במהלך ישיבת הקבניט הבוקר • המטרה: ניסיונות להגיע להסכמות בין חברי הממשלה מחד ומול הנהגת המתיישבים מאידך • מוקדם יותר איימו ב'בית היהודי': "אם נצטרך - נלך על זה לבחירות"

האם היום שהסתמן כדרמטי ונפיץ במיוחד יסתיים בקול ענות חלושה? לפי המסתמן כעת בישיבת הקבינט, התשובה היא חיובית בהחלט. השרים, בהובלת ראש הממשלה, נוטים להסכים לדחיית ההצבעות על חוק ההסדרה וחוק המואזין ליום שני בשבוע הבא.

מטרת הדחיה: ניסיונות לגשר בין מרכיבי הקואליציה מחד, כשבמקביל תתקיים הידברות רציפה מול הנהגת המתיישבים – אולי לקראת הגעה לפשרה מסויימת.

נציין כי מוקדם יותר הבוקר אישרה וועדת חוקה חוק ומשפט את חוק ההסדרה לקראת העלאתו להצבעה בקריאה ראשונה, הצבעה שלפי שעה תידחה ככל הנראה.

נזכיר כי ע"פ התכנית המקורית החוק היה אמור להיות מוגש בשני ניסוחים, עם ובלי התייחסות ליישוב עמונה ולבג"צ כאשר עד לרגע האחרון צפויים אנשי רה"מ בשילוב השרים בנט ושקד לשבת על המדוכה ולנסות את מזלם בגיבוש הסדר אלטרנטיבי ל'חוק ההסדרה' השנוי במחלוקת, ושבניגוד להצעות שעלו עד כה, יזכה לאישור המיוחל של היועץ המשפטי לממשלה.

אמש אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, כי רה"מ יתמוך בחוק, רק אם עד לזמן ההצבעה במליאה לא יימצא הסדר אחר.

הבוקר התייחס ביטן ליום המבחן המשמעותי ביותר עבורו בתפקידו כיו"ר הקואליציה וגילה עד כמה המצב סבוך, "לא יודע אם חוק ההסדרה יעלה היום להצבעה, כי עדיין אין לי רוב בקואליציה, האופוזיציה ביטלה לנו את כל הקיזוזים".

בהמשך היום היה צפוי לעלות להצבעה במליאה גם 'חוק המואזין', המדובר בחוק אותו יזמו חברי הכנסת מוטי יוגב מ"הבית היהודי, וח"כ רוברט אילטוב מ"ישראל בתינו", גם כאן צפויה מסכת התנגדויות לחוק מתוך סיעות הקואליציה כאשר הפעם מדובר בהתנגדות גורפת של מפלגת 'כולנו' להצעה, יחד עם זאת ההערכה היא כי החוק שזכה לתמיכת הממשלה בוועדת השרים לחקיקה ואף לתמיכה של ראש הממשלה יעבור בקריאה טרומית בלבד, כאשר עד לקריאות הבאות יצליחו להגיע להסכמות עם כחלון בנושא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו