שר הביטחון על 'חוק טל': "500 אברכים לשנה"

שר הביטחון, אהוד ברק, חוזר שוב על דבריו כנגד עולם התורה, ו'עושה טובה' ומקציב 500 אברכים לשנה שיוכלו להמשיך ללמוד תורה • כל הפרטים

שר הביטחון אהוד ברק, דיבר היום (ב') בפתח ישיבת סיעת העצמאות על איראן, ביקורו בארצות הברית, וכמובן על גיוס בני הישיבות לצה"ל.

"היום התכנסה הוועדה לשוויון בנטל (ועדת פלסנר). אנחנו, זה ידוע לכולם, מאחורי החוק ותומכים בחוק החדש בכל לב" אמר ברק והוסיף כי "הצגנו כבר לא פעם את המסגרת שאנחנו מאמינים בה – צה"ל בוחר את מי שהוא רוצה לגייס מתוך כלל המחזור. כל מי שצה"ל איננו בוחר לגייס אותו, הולך לשירות לאומי או אזרחי, כולל בקהילה של 8 חודשים או שנה ויוצא אח"כ לשוק העבודה".

קרא עוד:

[postim]

"ממיתים עצמם באוהלה של תורה"

ברק 'עושה טובה' לבני הישיבות, כשאמר כי "עולם התורה יקבל גם הוא הקצבה שנצטרך להסכים עליה בהידברות, אולי 400 אולי 500 אברכים לשנה, באמת מהעילויים של למידה בתורה, שממיתים עצמם באוהלה של תורה (ברק כנראה יודע מה זה להמית עצמו באוהלה של תורה. א.ר.), וכמו שיש לנו במציאות שלנו מצטיינים בהרבה תחומים אחרים, של יצירתיות או של יכולות אישיות, בהחלט יש מקום שתהיה קבוצה כזו אבל זה צריך להיות מוגבל".

"ממליץ לקרוא את דבריו של רמטכ"ל צבא איראן"

בין היתר דיבר ברק על הנושא האיראני. "אמנו מבקר היום בטהרן ובעוד יומיים מתחילות השיחות עם חמשת המעצמות בבגדד" אמר ברק והוסיף, "מי שהיה צריך הבהרות איפה בדיוק נמצא הראש של האיראנים, אני ממליץ לו לקרוא את ההתבטאויות של הרמטכ"ל האיראני מלפני יומיים, בדבר העתיד שהוא מייעד למדינת ישראל".

לדברי ברק "אנחנו כמובן לא מתכוונים לחיות לפי התסריטים האלה. המבחן של השיחות בבגדד והשיחה עם אמנו חשובים מאוד, האתגר האירני הוא אתגר לעולם כולו, לא רק לישראל. יש הישג בלתי מבוטל למדיניות הישראלית, שהצליחה להפוך את ההתמודדות עם איראן לנושא גם חשוב וגם דחוף לקהילה הבינלאומית כולה ולמוסדותיה, יחד עם זה אנחנו מאוד ספקנים לגבי הכוונה האיראנית".

איראן משחקת בין סבא"א לחמשת המעצמות

"על פני השטח נראה כאילו האיראנים מנסים לשחק בין סבא"א לגבי הפרוטוקולים של הפיקוח ולומר לקבוצת המעצמות: 'מה לכם להתערב, אנחנו בעניינים האלה דנים עם סבא"א' ולעומת זה כשסבא"א תדון, אז חלק מהנושאים שלא נוח לדון עם סבא"א יאמרו: 'את זה אנחנו נדון עם חמשת, או למעשה ששת המעצמות'.

"לצערנו הרגשתנו היא שלמרות ההכרזות המאוד בהירות בעולם, לא ברור שקיים כוח רצון להביא את האיראנים במהירות אל הנקודה שבה הם חייבים לקבל החלטה אם הם ממשיכים או לא בתוכנית הגרעין שלהם".

"להתחיל להתקדם בתחום המדיני"

בהתייחסו לביקורו בסוף השבוע בוושינגטון אמר ברק כי "העלינו כמובן גם את עניין איראן, גם את הקשב שלנו לאביב הערבי שמשתולל מסביבנו וגם את כוונתנו לנסות ולהתחיל להתקדם, בעיקר עכשיו, לאחר כינון הקואליציה החדשה, גם בתחום המדיני".

"לצד זה בשיחות עם האמריקאים, בעיקר משרד ההגנה, העלינו מחדש את נושא היתרון האיכותי של ישראל, אני מוכרח לציין שהממשל הזה נראה וממשיך לפעול בצורה שמשקפת מחויבות עמוקה לביטחון ישראל. כשהייתי שם סוכם מחדש גם ההקצבה השנתית לשנה, כ-70 מיליון עד ראש שנה, ועוד המשך במאות מיליונים בשנים הקרובות כדי לסייע לישראל להתייצב עם מסה קריטית של סוללות כיפת ברזל ומיירטים, כדי להיות מסוגלים להגן על עצמנו וכמובן שגם אנחנו נצטרך לתת את חלקנו וזה יתבטא בתקציבים שלנו".

"אני בסך הכל מוצא בארה"ב גיבוי חזק מאוד, הן בקונגרס והן בממשל, בכל מה שקשור לביטחון ישראל ואני חושב שחשוב שזה כך ושזה ימשיך להיות כך".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נא הורידו את תמונת השחצן המגעיל הזה

חבל על הדיבורים המטופשים של הטפשים הללו, חבל על הגרון והמלל המותר הזה
אנחנו הצבא החזק בעולם עם הגמרא ביד!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו