ליברמן: "לא נאפשר הברחת נשק מתוחכם או כימי מסוריה ללבנון לטובת חיזבאללה"

בהופעה בפני וועדת חוץ וביטחון התייחס שר הביטחון במרומז לתקיפות האחרונות בסוריה ושירטט את הקווים האדומים אותם ישראל לא תאפשר לחצות • על המעורבות הרוסית: "אנחנו מקבלים החלטות באופן חופשי"

"מדינת ישראל תפעל בסוריה, בלי להתחשב במגבלות: כך מבהיר הבוקר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תוך שהוא רומז לתקיפות האחרונות שביצע חיה"א בסוריה.

בהופעה בפני וועדת חוץ וביטחון פירט ליברמן: "העמדות שלנו ברורות מאוד, ולפי מספר קווים אדומים: אנו לא נאפשר שום פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובריבונותה ואנו לא נאפשר הברחת נשק איכותי, מתוחכם או כימי מסוריה ללבנון לטובת חיזבאללה".

לדבריו, "אין לנו שום עניין בהתערבות במלחמת אזרחים בסוריה, אך ישראל תקבל את החלטותיה באופן חופשי לחלוטין בהתאם לאותה מדיניות שפירטתי, בלי להתחשב בנסיבות ומגבלות אחרות".

הישג מעורב בחשש גדול: מאחורי הקלעים של התקיפות בסוריה

השר ליברמן התייחס גם לנושאים נוספים ואמר כי ״מתנהלת כרגע נגד מדינת ישראל מלחמת התשה משפטית על ידי גורמים בינלאומיים, במימון גורמים בינלאומיים, כולל מדינות אירופה. מערכת הביטחון מתמודדת כרגע עם 260 בג"צים: 110 נגד ההתיישבות היהודית ועוד 150 נגד מדינת ישראל של הפלסטינים, על הבב"חים ועל כל מיני דברים אחרים. בסך הכל הוגשו 260 בג"צים וזה פוגע בתפקוד הרגיל גם של המחלקה המשפטית במשרד הביטחון וגם במשרד הביטחון. אנחנו פשוט לא ערוכים לזה מבחינת משאבים וכוח אדם. אין ספק שרוב הבג"צים נועדו בעיקר להטריד ולטרטר את המערכת כולה וצריך להגיע לאיזשהו דיאלוג בענין גם עם בית המשפט העליון כי אי-אפשר שכל אחד מגיש בג"צ והוא עובר שם לדיון. מערכת הביטחון לא מסוגלת להתמודד עם 260 בג"צים בו זמנית״.

בנושא התקציב אמר השר ליברמן כי ״אחד הנכסים החשובים שיש לצה"ל זה אנשי קבע איכותיים. אנחנו ראינו בחודשים האחרונים שיח שאין לו מקום לגבי תנאי השירות ולגבי המשכורות – אם אנחנו רוצים לשמור על אנשי קבע איכותיים צריך להבין שנגד שמשקיע יום ולילה בימ"חים, באימונים ובכל מה שהוא צריך לעשות, והוא חוזר הביתה עם משכורת ברוטו של 6,500 ₪ ועוד יורדים לחייו, זה לא דבר מעודד…. זה דבר פשוט לא סביר וצריך להיות מאד זהירים ואם אנחנו רוצים לעודד אנשים איכותיים להישאר, הוועדה הזו היא חלק חשוב מאותו מאמץ.
אמרת, אדוני היו"ר, שיש לנו פחות מדינות אויב, זה נכון, אבל יש לנו הרבה יותר אתגרים מאשר בעבר. אנחנו לא נפרט פה אבל האתגרים שאיתם מתמודדת מדינת ישראל אלה אתגרים לא פשוטים וניגע בזה בדיון שנקיים כאן, אנחנו מתמודדים עם אתגרים חדשים לגמרי וצריכים להיות ערוכים גם לאותם אתגרים שלא הכרנו מקודם", דברי השר ליברמן.

סוריה מאשרת: "האויב הישראלי תקף ליד דמשק" • צפו בתיעוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו