כצפוי, טראמפ ניצח גם בספירה החוזרת במישיגן ובויסקונסין

הספירה החוזרת במדינות המפתח לא הובילה לשינויים מהתוצאות הראשוניות • במישיגן, הורה שופט פדרלי לעצור את הספירה בתום שלושה ימים לאחר שלא נרשמה מגמה • מחר יוכרע אם תתקיים ספירה חוזרת גם בפנסילבניה

עם השלמת הספירה החוזרת במדינות מישיגן וויסקונסין עולה כי לא חל כל שינוי משמעותי במנין הקולות ביחס לתוצאות שנספרו בליל הבחירות מה שמסיר באחת את עננת החשדות אודות טוהר הבחירות במדינות בהם ניצח דונאלד טראמפ.

נזכיר כי אתמול עם השלמת ספירתם של 70% מהקולות, הורה השופט הפדרלי מארק גולדסמיט, על עצירת הספירה החוזרת במדינת מישיגן בתום שלושה ימים של ספירה חוזרת.

השופט סבר כי העובדה שעד כה לא נחשפו כל ראיות לזיופים או למעשי הונאה, מניחים את הדעת כי ההצבעה במדינה כולה עברה על פי הספר וללא הונאות ומעשי מרמה.

במקביל, עם השלמת ספירת הקולות הנמשכת לה גם בימים אלו בכמה מחוזות גדולים כמו קליפורניה המונה למעלה מ-38 מיליון אזרחים, ובניו יורק, עולה כי הפער לטובתה של קלינטון עלה כעת לשני אחוזים שהם כ-2,675,000 קולות. יחד עם זאת חשוב לציין כי שני המדינות קליפורניה וניו יורק נחשבות באופן מסורתי למדינות כחולות, כך שלמשמעות התוצאה במדינות אלו ולפער בין המועמדים אין כל משמעות, בשל שיטת האלקטורים הנהוגה בארה"ב.

יצויין כי הספירה החוזרת באותן מדינות לוו במאבקים משפטיים, בשל הסעיף בחוקה המאפשר גם למועמדים כמו סטיין שזכו ברוב המדינות בפחות מאחוז מסך קולות הבוחרים, לדרוש לקיים ספירה חוזרת.

סטיין שהצליחה לגייס לקמפיין הבחירות שלה סכום זעום של מיליון דולר, הצליחה לגייס לקמפיין הנוכחי סכום העומד על קרוב ל-7 מיליון דולרים, לאחר שתומכים רבים של קלינטון צידדו ביוזמתה.

מחר צפוי ביהמ"ש להכריע האם לקבל את עתירתה של סטיין ולהורות על קיום ספירה חוזרת גם בפנסילבניה שם עומד הפער לטובת טראמפ על כ-70.000 קולות.

העתירה שהוגשה לביהמ"ש נסובה סביב קביעת החוקה, כי על הדורש קיום ספירה חוזרת לממן את עלותה של הספירה, כך שבעוד מדינות משיגן וויסקונסין נחשבות למדינות קטנות עד בינוניות מבחינת גודל האוכלוסיה הרי שפנסיבלניה נחשבת למדינה גדולה המונה קרוב ל-13 מיליון תושבים, מה שמעמיד את סטיין במצב בלתי אפשרי מבחינת גיוס הסכום הנדרש.

ביהמ"ש יכריע אם לקשור את קיום הספירה החוזרת בפנסילבניה ביכולת של סטיין לגייס את הסכום הנדרש למימון הלוגיסטיקה הנדרשת לצורך הספירה החוזרת או להטיל את ההוצאה על המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו