נתניהו ובנט סיכמו: חוק ההסדרה יאושר רק בעוד חודש וחצי

בתום שבוע של מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים הצליח רה"מ לשכנע את שר החינוך להמתין מספר שבועות עד להשלמת החקיקה שתסדיר את מעמדן של הקרקעות ביו"ש • הסיבה: חשש מפני "נקמה מדינית" של אובמה בתקופה האחרונה לכהונתו

מחכים לטראמפ: לאחר שהצליח לשכנע אתך יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, לוותר על הסעיף הכולל את עמונה בחוק ההסדרה, רושם נתניהו הבנה מפתיעה נוספת מול יריבו הגדול בגוש הימין.

העיתונאי זאב קם חושף הבוקר ב'מקור ראשון' כי השניים החליטו לדחות בחודש וחצי את השלמת הליכי החקיקה של חוק ההסדרה. הסיבה: רצון להעביר את החוק ההיסטורי אחרי שאובמה מסיים בפועל את תפקידו כנשיא ארה"ב, זאת בשל חשש מפני "נקמה מדינית" של אובמה שתבוא לידי ביטוי בהסרת הווטו על החלטות אנטי ישראליות במועצת הביטחון של האו"ם.

"הנחת העבודה בכנסת היתה ההכנה בוועדה לקראת הקריאה השנייה והשלישית וההצבעה הסופית על אישור החוק במליאת הכנסת, ייעשו בזמן קצר ובמהירות.

הנשיאות שוחקת: 'ההזדקנות' של אובמה ב-8 השנים האחרונות • צפו

הסיכום בין נתניהו ובנט קובע אחרת. כאן גם חוזר שוב, ואף ביתר שאת, אותו שיקול מדיני שהזכרנו בתחילת הדברים. במסגרת השיחות האין סופיות שקיימו השניים בשבוע האחרון, נתניהו הסביר לבנט שאין אפשרות לסיים את הליך החקיקה של חוק ההסדרה, כל עוד בבית הלבן יושב הנשיא הנוכחי ברק אובמה, שעדיין עומדות בפניו אפשרויות פעולה בינלאומיות שונות שקשורות בישראל", כותב קם.

קם מסביר שדווקא משום שהחוק לא כולל את עמונה, הבהילות שבאישורו לא גבוהה. למרות זאת, דחיה באישורו עלולה ליצור בעיות. לדבריו, "כשגם ככה סעיף עמונה הוצא מחוק ההסדרה, אין שום בהילות לסיים את הליך החקיקה עוד לפני התאריך שבו מתוכנן הפינוי של היישוב.

מצד שני, בנט גם יודע היטב שמראות קשים של פינוי עמונה, כשחוק ההסדרה עדיין רק בגדר הבטחה באוויר, יכול ליצור בעיה לו ולחברי מפלגתו. "יש לחץ אמתי בתוך הבית היהודי מכך שמצד אחד יהיה פינוי ומצד שני עדיין לא יהיה משהו ביד להציג כדי לרכך את המכה"".

הפתרון שהתגבש לטענת קם הוא כדלהלן: "בנט ונתניהו סיכמו במקביל להגיש בקשה לבית המשפט לדחות את פינוי עמונה בחודש. כדי שאישורו הסופי של חוק ההסדרה ופינוי היישוב ילכו יד ביד ויתרחשו לאחר שאובמה יתפנה מהבית הלבן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו