שקד: "כשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שיתפרו לי תיק"

שרת המשפטים שקד התייחסה למתיחות השוררת בינה למערכת המשפט ואמרה, כי "תפיסת העולם של השופט באה לידי ביטוי בפסיקות שלו - השופט הוא בסה"כ אדם" • "לא סביר שנדרש להתייחס רק לדעת השופטים"

שרת המשפטים שקד שהתראיינה הערב ב'ועידת העסקים' של גלובס,נדרשה בין היתר למחלוקת המתוקשרת בינה לבין נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, על רקע סבב מינויי השופטים הקרוב.

שקד התייחסה לביקורת שנשמעה נגדה בשל ניסיונה לקדם שופטים בעלי אג'נדה ימנית מובהקת והשיבה כי לדעתה "תפיסת העולם של השופט באה לידי ביטוי בפסיקות שלו, וכי השופט הוא אדם, זה שאני רוצה למנות שופטים עם השקפת עולם שמרנית, זה לא משהו שאני צריכה להתבייש בו".

היא הוסיפה, כי זהו חלק מהאג'נדה שלה. "מערכת המשפט שלנו מצוינת ומקצועית, אבל באופן מינוי השופטים אני לא חושבת שצריך להתחשב רק בדעות השופטים אלא גם בדעות של אחרים. אם שואלים אותי בית המשפט העליון כיום הוא ליברלי עם תפיסה אקטיביסטית, ואני חושבת שהוא צריך להיות יותר שמרן".

כשנשאלה אם היא אינה חוששת כי בעקבות הרפורמות אותה היא מבקשת לקדם, שיוציאו עליה חוזה ויתפרו לה תיק?

שרת המשפטים הפתיעה כשהשיבה כי הייתה נתונה תחת איום שכזה בעבר, לדבריה, "כשנכנסתי לתפקיד, אמרו לי שיתפרו לי תיק תוך כמה חודשים, ואני אמרתי שאני לא מאמינה לאגדה הזאת. היום, כשאני מכירה את היועמ"ש, את פרקליט המדינה, את נשיאת בית המשפט העליון ואת כל המערכת, אני יודעת בוודאות שמדובר באגדה אורבנית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו