הערכה: פינוי עמונה – בשעות הקרובות • מאות בני נוער מתבצרים במקום

לאחר דחיית מתווה הפשרה ע"י התושבים, נערך מטה המאבק לרגע האמת שצפוי כבר בשעות הקרובות • מאות פעילי ימין שוהים כעת בישוב ונערכים להקשות על כוחות הפינוי • בפנים: תיעוד טרי מהשטח

מתבצרים ואוגרים "אמצעי לחימה": בעקבות ההחלטה הדרמטית שקיבלו תושבי עמונה הלילה מעריכים בישוב כי הפינוי הוא רק ענין של שעות. אל מאות בני הנוער והפעילים ששהו בישוב בתקופה האחרונה הצטרפו רבים אחרי מאזש שעות הבוקר המוקדמות.

חלק מהפעילים מדברים על התנגדות פאסיבית, בעוד אחרים משמיעים מסרים מיליטנטים יותר. ברחבי הישוב כבר נראים "נקודות התבצרות" ו"מצבורי צמיגים" שמיועדים להקשות על כוחות הפינוי. צפו בתיעוד באדיבות אתר ערוץ 7

resizedimg99086.jpg

resizedimg99087.jpg

resizedimg99089.jpg

resizedimg99091.jpg

resizedimg99092.jpg

resizedimg99095.jpg

resizedimg99096.jpg

כזכור, תושבי עמונה שהתכנסו הלילה כדי לדון במתווה הפשרה של הממשלה החליטו בתום דיונים ארוכים לדחות אותו. הנימוק העיקרי לעמדת התושבים: כוונתה של הממשלה להעתיק את מגוריהם לחלקה סמוכה בכמה סבבים ולא בבת אחת.

משמעות ההחלטה היטא שהפינוי ניצא לפועל כבר בימים הקרובים, כשהוא צפוי לכלול אלימות רבה.

מטה המאבק קורא לפעילים להגיע לישוב כדי למנוע בגופם את הפינוי. לפיכך למאות הפעילים שכבר נמצאים בישוב ימים ארוכים, צפויים לחבור פעילים רבים אחרים.

יצוין כי תושבי עמונה הדגישו בהודעה על החלטתם כי אם תהיה התחייבות מפורשת של המדינה לבניית הבתים החלופיים כאן בעמונה ולדחיית הפינוי עד לאחר הבניה – נוכל לקבל זאת, אך הסיכוי שהמדינה תסכים לדרישה כזו – קלושים.

4 שוטרים על כל מפגין: כך נערכת המשטרה לפינוי עמונה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמרתי תודה ונושעתי

תודה רבה השם שרוצים לפנות את עמונה
ויהי רצון שיהיה נס חנוכה עוד היום
שיהיה שכל לכולם בדרכי נועם.

השם השם תצילנו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו