יהודי תוניסיה חוששים: "מקווים שהחיסול לא יגרום לעימותים"

לאחר ההתנקשות המיוחסת לישראל במהנדס המל"טים, יהודי תוניסיה חוששים למרות שעד כה לא אירע ב"ה כל אירוע חריג • "אנחנו מקווים שהעניין לא יתפתח לעימותים וייתן רעיונות למשוגעים. אנחנו נמצאים תחת אבטחה של הבולשת כל הזמן"

לאחר חיסולו של מוחמד א-זווארי, מהנדס המל"טים של חמאס, בקהילה היהודית בתוניסיה לא הופתעו לגלות כי יש מי שממהר להאשים את המוסד הישראלי בהתנקשות. "זה ידוע שהאצבע המאשימה תופנה קודם כל לישראל ולמוסד. בכל פרשייה מסתורית המוסד נשלף ראשון, עוד לפני שבודקים האם יש אמת בדבר והאם יש הוכחות", אומר אחד מחברי הקהילה.

ציין כי בתקופה זו היהודים מרגישים ביטחון יחסי בתוניסיה אבל יודעים שהמצב יכול להשתנות. "לממשל הנוכחי אין חיבה יתרה לחמאס. אין להם אינטרס לעשות מהחיסול סיפור גדול והם ינסו לשמור על הדברים חסויים. עד כה לא פורסמו ידיעות משמעותיות על המעורבות הישראלית בחיסול המהנדס ואנחנו מקווים שיישאר כך".

בשיחה עם אתר NRG הוסיף אחד מחברי הקהילה היהודית המקומית: "אנחנו מקווים שהעניין לא יתפתח לעימותים וייתן רעיונות למשוגעים. אנחנו נמצאים תחת אבטחה של הבולשת כל הזמן".

ראש הקהילה היהודית בתוניסיה, רוז׳ה ביסמוט, שמתגורר בעיר הבירה תוניס סיפר שהוא הספיק להתעדכן בפרטים הראשוניים על החיסול וציין כי בינתיים אין משהו חריג בקהילה . "אולי אחרי שהפרטים על הקשר לישראל יחשפו בתקשורת באופן משמעותי יותר, יכול לקרות משהו חריג. רוצה להאמין שלא תהיה התפתחות ביטחונית חריגה", הוסיף ביסמוט.

כך חוסל מהנדס המל"טים • חמאס מאיים: דמו לא נשפך לשווא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו