בעקבות גל הפיגועים: ארה"ב מודיעה על סגירת השגרירויות בטורקיה

לאחר ניסיון הפיגוע אמש, לפנות בוקר סוכל ניסיון פיגוע נוסף בבנין השגרירות האמריקאית באנקרה, כאשר מחבל חמוש ניסה לחדור לבנין השגרירות ונוטרל • כלי תקשורת המקורבים לארדואן, מאשימים את המערב באחריות להתנקשות בשגריר הרוסי

בעקבות גל הפיגועים והמתיחותבטורקיה, הודיעה ארה"ב כי היא סוגרת את השגרירויות שלה של באנקרה, באיסטנבול ואדנה, עד להודעה החדשה.

יצויין, כי לפנות בוקר ניסה אלמוני לפרוץ אל תוך בנין השגרירות האמריקנית באנקרה,הוא נוטרל ונלקח לחקירה.

במקביל, בעקבות המתיחות הכללית במדינה לאור ההתנקשות בשגריר הרוסי, מאשימים הבוקר עיתונים מרכזיים בטורקיה המקורבים לארדואן, כי מי שעומדים מאחורי ההתנקשות בשגריר, הם לא אחר מאשר המערב וסייעניהם מה-CIA האמריקני.

בטורקיה עוד סבורים כי ארה"ב עמדה מאחורי ניסיון ההפיכה הכושל בחודש יולי וכראיה לכך הם מציינים את המקלט שמעניקה המדינה למנהיג הגולה פאתאוללה גול אותו הם דורשים להסגיר לידיהם מזה זמן רב.

במקביל, הודיע שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, כי ארצו תהיה מוכנה לעזור ולסייע לטורקיה ולרוסיה בחקירת אירוע ההתנקשות בשגריר הרוסי באנקרה.

כזכור, אמש גינו מדינות רבות את ההתנקשות בשגריר הרוסי, כאשר בהודעה שפרסם האו"ם נאמר, כי "אנחנו מגנים את הירי בשגריר הרוסי. לא יכולה להיות הצדקה למתקפה כזו על דיפלומט או על שגריר".

ואילו רה"מ בנימין נתניהו בהודעה שפרסם אמש הביע זעזוע מההתנקשות, ואמר, כי ״ישראל מגנה בתוקף את הרצח האכזרי של השגריר אנדריי קרלוב הערב באנקרה. אנו שולחים את תנחומינו העמוקים לבני משפחתו ולעם הרוסי.

הירצחו של דיפלומט מבליט את הצורך של העולם המתורבת להתאחד במאבק המשותף נגד כוחות הטרור״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו