"משרדי הממשלה דוחים את המענה לשאילתות הח"כים"

ח"כ אורי מקלב זועם ומציע גם פתרון. "לא ניתן למשרדים לתקוע מקלות בגלגלי העשייה, - יש להקים מאגר פתוח לציבור אשר יציג את פעילות השרים לשאילתות חברי הכנסת" • לדברי מקלב, יש שאילתות חשובות שנדחות בחצי שנה ואף יותר

נציג מכון המחקר והמידע של הכנסת הציג הבוקר את הנתונים לפיהם רוב השאילתות נענות תוך 70 יום בממוצע, גם בשאילתות הדחופות ישנו זמן פיגור גבוה, בדיון שהתקיים בוועדת הכנסת אמר חבר הכנסת אורי מקלב כי "השאילתות הוא כלי העבודה שהיה מאוד אפקטיבי בעבר".

מקלב טען: "ישנה מערכת לחצים של השרים חברי הכנסת לבטל את השאילתות, השרים אף מקיימים משא ומתן מביש להסיר את השאילתות, – הדחיות של השרים הם לא כתוצאה של לחץ הזמן – אלא נעשה בכוונת מכוונת בכדי להפוך את השאילתות ללא רלוונטית".

"ישנם שאילתות רבות וחשובות שנדחות למעלה מחצי שנה ויותר", אמר ח"כ מקלב שהביא כדוגמא אם נגיש שאילתה למשרד התחבורה על זמני נסיעות האוטובוסים בערבי שבתות החורף אך המשרד יענה בתחילת הקיץ – תשובת המשרד כבר לא רלוונטית.

"צריך שיהיה מערכת התערה ואכיפה לשרים", הוסיף מקלב ואמר כי "צריך לפרסם את מאגר השאילתות ולפרסם מי השרים שאינם מגיבים לשאילתות, אני מציע לאפשר הגשת שאילתות למנכ"ל המשרדים" – סיכם מקלב.

על פי המחקר שהוצג בפני הוועדה, רוב משרדי הממשלה נכשלים באופן מוחלט במענה לשאילתות ולכן נדרשת רפורמה בנושא, השר יריב לוין אשר ממונה על הקשר בין הממשלה לכנסת אמר בדיון כי "ישנו צורך לערוך רפורמה וישנו רצון גם לערוך אותה, אני מקווה שבזמן הקרוב ידרשו לשינויים בנושא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו