בחסדי שמיים: נחשפה חוליית טרור שתכננה פיגועים נגד חיילי צה"ל

חוליית טרור, המורכבת מערבים אזרחי ישראל נחשפו בחסדי שמיים ובפעילות כוחות הביטחון • החשודים ייצרו קשר עם ארגון הטרור העזתי חמאס. הם תכננו את הפיגוע כנקמה על הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק ובעת מעצרם הוסגרו כלי נשק רבים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, חשפו בסוף נובמבר חוליית טרור אשר אנשיה תכננו לבצע פיגוע כנגד חיילי צה"ל, בשטחי הנגב – כך הותר היום לפרסום. אנשי החוליה הם אזרחים ישראלים.

בחקירת הפרשה בשב"כ ובמשטרה עלה כי את הפיגוע יזמו כנקמה על הוצאתה מחוץ לחוק של "התנועה האסלאמית – הפלג הצפוני". שניים מאנשי חוליית הטרור, מחמד מצרי מבאר שבע ועבדאללה אבו עיאש מכסיפה, עצורים בידי השב"כ.

מי שיזם את הפיגוע היה מצרי ואבו-עיאש נעתר לפנייתו. השניים תכננו לבצע את הפיגוע כנגד חיילי צה"ל בשלושה אתרים אפשריים. בדימונה, בערד ובשערי בסיס חיל האוויר נבטים. במסגרת ההכנות לקראת ביצוע הפיגוע, ערכו השניים סיור מקדים לאיסוף מידע על המקומות בהם ביקשו לפגע.

במהלך חקירת הפרשה, הוסגרו רובה מסוג "קרל גוסטב" וכן כמות גדולה של מערכות להפעלה מרחוק של מטענים, אשר לפי החשד היו מיועדים לשמש את חברי החוליה. יוזם הפיגוע, מחמד מצרי, הועסק בשנה האחרונה כסגן מנהל סניף "קינג סטור משהדאוי" בבאר שבע, בו הועסק גם עבדאללה אבו עיאש. הקשר בין השניים נרקם במסגרת עבודתם המשותפת בסניף.

בעברו של מחמד מצרי, עבירות ביטחוניות קשות. בשנת 2013 הוא השתחרר מהכלא, לאחר שריצה עונש מאסר ממושך של 12 שנים, בגין מעורבותו בתכנון פיגוע מטעם ארגון הטרור שהדאא אלקצא, באולם אירועים בהרצליה. במהלך תקופת כלאו הוא רקם קשרים עם מחבלים מחמאס, מרצועת-עזה ומיו"ש, ביניהם גם בכיר חמאס יחיא סנואר. בשנים שלאחר שחרורו, מנה מצרי על "הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל" ונטל חלק בפעילותו.

אזרח ישראלי שלישי שהיה מעורב בתכנון הפיגוע, הוא תושב קלנסווה. גם הוא מועסק ברשת "קינג סטור משהדאוי" ומשמש סגן מנהל סניף הרשת בקלנסווה. גם הוא פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, אשר בעבר, בין השנים 2006-2010, ריצה עונש מאסר בגין עבירות ביטחוניות חמורות בהן מכירת אמל"ח לפעילי טרור ממחנה הפליטים טול כרם וכוונה להניח מטען נגד כוחות צה"ל.

בנוסף למחמד מצרי ועבדאללה אבו עיאש נעצרו לחקירה שלושה אזרחים ישראלים, תושבי ישובים בנגב, בחשד שהיו מעורבים יחד עימם בסחר באמצעי לחימה. השלושה – בכר אבו תקפה, תושב שגב שלום. רמי אבו תקפה, תושב שגב שלום, ומחמד אבו כף, תושב הפזורה הבדואית ליד נבטים.

בחקירות הפרשה התקבל מידע על מעורבותם של תושבי נגב נוספים בסחר באמצעי לחימה על רקע פלילי. בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום כנגד מחמד מצרי ועבדאללה אבו עיאש. חקירות הפרשה נמשכות וצפויים מעצרים נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture