ויש גם צד שני: "לילה אחד נפטרו לי שישה ילדים"

בין שלל העדויות שהותרו לפרסום נמצאות גם כאלו שמצביעות על טרגדיה גדולה שפקדה את שוכני המעברות באותם ימים. טרגדיה שאינה קשורה בחטיפה או מזימה כלשהי • להלן אחת מהן

הגירסה הרשמית של הממסד לההאשמות בדבר חטיפת תינוקות תימנים מהוריהם היתה לאורך השנים כזו פחות או יותר: המערכת החיסונית של התינוקות היתה חלשה ביותר, מה שגרר תמותת תינוקות גבוהה במיוחד. ע"פ הגירסה הזאת, מה שגרם לקונספירציה על חטיפה היא ההתנהלות הרשלנית של הרשויות בכל הקשור לרישומים ולתיעודים.

למעשה מדובר בגירסה מלאת חורים, על גבול המופרכת ממש. למרות זאת, בין העדויות שנחשפו היום, ניתן למצוא כמה שדווקא מאששות אותה. כך לדוגמא מספרת ד"ר רוזה אמסטר, רופאת ילדים מבית החולים רמב"ם.

"היינו בסך הכל שני שרופאים והטילו עלינו אחריות של עשרות ילדים….עשיתי 17 תורנויות בחודש בלילות ובימים. היו קוראים לי לחדר מיון והיו 5-6-8-10 ילדים בבת אחת. חולים מאוד במצב קשה מאוד.

חלק מהילדים הגיעו מיד עם נחיתתם מהמטוס וחלק הגיעו מהמעברות. לא יודעת מי היה מביא את הילדים, לפעמים עובדת סוציאלית לפעמים אחות לא היה לנו שום מגע עם ההורים. את ההורים בכלל לא ראינו.

שמות היתה בעיה גדולה.לכל ילד היו המון שמות לא ידענו מה השם הפרטי ומה השם משפחה.

הילדים שהגיעו סבלו מזיהומים כגון דיזנטריה וסלמונלה ורבים מהם הגיעו מאוחר מידי לבית החולים…אני יכולה להגיד שלילה אחד נפטרו לי שישה ילדים, אבל לא כולם מתימן אבל הרוב היו מתימן. את הלילה הזה אני לא אשכח".

וידוי האחות: "נעשו דברים; אני רוצה להגיע נקיה לעולם האמת"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו